Video awalan Honda Civic 2016 disiar sebelum pengenalannya di Indonesia minggu hadapan

Show Who You Really Are

Posted by HONDAISME on Wednesday, 30 March 2016

Sebelum ini sebuah Honda Civic 2016 dilihat tanpa apa-apa penyamaran di Indonesia, menandakan sedan segmen-C generasi kesepuluh tersebut akan menerjah pasaran Indonesia tidak lama lagi. Kini, Honda Indonesia telah menyiarkan secara rasmi video awalan Civic baharu tersebut di laman facebook mereka. Model tersebut dijangkakan akan membuat penampilan sulungnya di Indonesia International Motor Show minggu hadapan.

Video berdurasi 16 saat berkenaan memberikan gambaran awal berkenaan ciri-ciri yang bakal diterapkan pada Civic spesifikasi Indonesia, yang bakal diproduksi oleh kilang Honda di Karawang, bersama CR-V, Mobilio, Jazz, dan lain-lain.

Antara ciri yang saksikan adalah paparan instrumen TFT LCD, penghawa dingin automatik, sistem kunci pintar dan lampu hadapan LED-penuh. Beberapa babak dalam video tersebut juga mendedahkan roda aloi seiras dengan roda aloi spesifikasi tertinggi di Thailand iaitu Civic Turbo RS.

Dalam pasaran Thai, Civic ditawarkan dengan pilihan enjin NA 1.8 liter SOHC i-VTEC dan 1.5 liter VTEC Turbo, kedua-duanya dipadankan dengan kotak gear CVT auto yang menggantikan kotak gear automatik lima-kelajuan torque converter sebelum ini.

Sejumlah empat varian ditawarkan iaitu 1.8E, 1.8 EL, Turbo dan Turbo RS untuk Civic spesifikasi Thailand. Manakala untuk pasaran Filipina pula, hanya varian 1.8 E dan Turbo RS ditawarkan.

Mengikut trend tersebut, kami jangkakan Civic spesifikasi Indonesia akan turut sama seperti apa yang terdapat di Thailand dan Filipina, begitu juga untuk pasaran Malaysia kelak. Civic serba baharu ini dikhabarkan akan melakukan penampilan sulungnya di Malaysia sebagai sebuah model pemasangan tempatan yang diproduksi oleh kilang Honda di Pegoh, Melaka. Walau bagaimanapun bila ianya akan dilancarkan masih lagi belum diketahui.

GALERI: 2016 Honda Civic Turbo RS di Bangkok International Motor Show

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required