SPYSHOT: BMW 5 Series G30 M Sport tampil rupa lebih garang, serlah rekaan dalaman seakan 7 Series

2017-G30-BMW-5-Series-M-Sport-4_BM

Kami memperoleh imej BMW 5 Series G30 2017 yang paling jelas setakat ini, seperti yang terdapat di dalam gambar tersebut, ia dari varian M Sport yang lebih agresif. Juga dapat disaksikan pada gambar kali ini ialah bahagian dalaman 5 Series M Sport generasi berikutnya, di mana hanya butang kawalannya utamanya sahaja yang kelihatan, sementera rekabentuk sebenar kebanyakan komponen masih disembunyikan.

Pada bahagian hadapan, bentuk sebenar bampar versi M Sport menampilkan rekaan dengan elemen ‘U’ menegak dengan jaring bermotif sarang lebah berbanding model standard yang direka dengan motif garisan melintang. Turut dapat disaksikan ialah gril hadapan ‘kidney‘ aliran udara aktif, bersama lampu hadapan LED dan radar kawalan kelajuan berbentuk bujur diletakkan dibahagian bawah.

Turut kelihatan ialah angkup brek berprestasi tinggi M Sport berwarna biru di sebalik roda aloi 19-inci M Sport dan juga lampu belakang LED. Dua unit tip ekzos dilihat ditempatkan di bahagian kiri dan kanan bampar belakang dengan perumahnya berada di atas unit diffuser bampar tersebut.

Sebahagian kabin 5 Series baharu ini dapat dilihat, menampilkan rekaan seiras 7 Series dengan saiz yang lebih kecil. Paparan skrin yang besar, liang-liang penghawa dingin, tuil gear, dan pengawal iDrive juga kelihatan seiras dengan 7 Series (tetapi dengan butang plastik berbanding butang aloi pada 7 Series). Roda stereng M Sport baharu tersebut menampilkan rekaan jejari yang lebih tebal.

Seperti model 5 Series F10 sedia ada, G30 tampil dengan instrumentasi Panel LCD Hitam dengan gegelang meter fizikal. Walau bagaimanapun ini mungkin tidak akan diadaptasikan pada kesemua barisan varian G30 kerana BMW kebiasaannya mempunyai dua atau lebih variasi paparan instrumen, berdasarkan tahap spesifikasi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required