IIMS 2016: Yamaha R15 dipamerkan dengan tema warna Movistar Yamaha MotoGP yang lebih menarik

Yamaha_R15-1_BM

Setelah dilancarkan bulan lalu dengan tiga warna baharu, sebuah Yamaha R15 2016 telah dipamerkan in Indonesia International Motor Show (IIMS) 2016 dengan satu lagi warna baharu. Ia diberikan warna asas biru-putih dengan livery Movistar Yamaha MotoGP, membuatkan motosikal ini kelihatan begitu menarik.

Dengan gaya yang mengingatkan kita kepada Yamaha YZF-R1s generasi terdahulu, motosikal sport entry-level dalam barisan model Yamaha ini dijana oleh enjin 150 cc satu silinder, dengan sistem penyejukan cecair, berkuasa 16.8 hp dan tork maksima 15 Nm. R15 menampilkan variasi dari kerangka Deltabox, dilengkapi dengan brek cakera hadapan dan belakang, tetapi tidak mempunyai sistem ABS.

Yamaha R15 2016 boleh dipilih dengan warna Speed Grey, Supernova White dan Racing Blue. Dua warna terawal dilengkapi dengan roda aloi berwarna hitam, manakala untuk Racing Blue, rodanya turut diwarnakan dengan sama seperti warna badan. Tiada kenyataan rasmi dari Yamaha Indonesia sama ada livery Movistar ini turut termasuk dalam opsyen pembelian atau hanya di buat satu unit hanya untuk dipamerkan di IIMS.

Dijual pada harga Rp. 29.8 juta (RM9,000), Yamaha R15 2016 disasarkan kepada pasaran penunggang muda. Setakat ini tiada lagi ura-ura Hong Leong Yamaha Malaysia untuk membawa model ini kepasaran tempatan, sebaliknya HLY hanya menampilkan motosikal sport naked Yamaha FZ150i yang dijual pada harga RM9,156 termasuk GST, tanpa cukai jalan dan insuran.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required