GALERI: Mercedes-Benz A250 Motorsport Edition

MB_A250Sport_Ext-2

Pastinya Mercedes-Benz A 250 Motorsport Edition, varian paling sporty dalam barisan A-Class W176 facelift standard cukup menambat perhatian. Model yang nampak seiras dengan AMG A 45 ini dilengkapi dengan ciri-ciri tambahan pada bahagian luaran dan dalaman serta serlahan warna “petrol green”, dengan harga lebih RM18,000 lebih mahal dari varian A 250 biasa, menjadikan harga atas jalan tanpa insurannya RM256,888.

Motorsport Edition dapat dibezakan berbanding A 250 standard melalui spoiler belakang yang besar ala-A 45 AMG dan juga roda aloi pelbagai jejari 19-inci AMG. Rim aloi yang sama seperti rim yang terdapat pada A 45 AMG tersebut diwarnakan dengan warna hitam berkilat (berbanding hitam matte pada AMG) dan bersaiz lebih besar dari rim aloi lima jejari pada varian A 250 Sport standard.

Serlahan warna “Petrol Green” meliputi bahagian spoiler hadapan, sekeliling keempat-empat roda aloi, spoiler belakang dan juga diffuser belakang. Tema tersebut turut dibawa kebahagian dalaman dengan jaluran hijau tadi merentasi tempat duduk yang turut dibalut kulit berwarna hitam/gentian mikro Dynamica, tali pinggang keledar. Jahitan benang pada pintu, tempat duduk, roda stereng dan papan pemuka yang dibaluti kulit (tidak terdapat pada A250 Sport biasa) juga mendapat warna tema hijau sama.

Selain dari ciri-ciri tadi, ciri lain yang terdapat pada Motorsport Edition adalah sama seperti varian Sport, dilengkapi dengan lampu hadapan LED High Performance, gril hadapan berlian dengan pin krom dan juga kit badan AMG Line. Bahagian dalaman pula dilengkapi dengan paparan media dengan skrin lapan-inci, kamera undur dan juga sistem Active Park Assist.

Begitu juga dengan unit penjana, Motorsport Edition masih lagi dikuasakan dengan enjin turbo 2.0 liter empat-silinder menjana 211 hp dan tork 350 Nm. Enjin tersebut dipadankan dengan kotak gear klac berkembar automatik tujuh kelajuan 7G-DCT, dan mampu untuk memecut dari 0-100 km/j dalam masa hanya 6.4 saat (sebelum ini 6.6 saat), dan mencapai kelajuan maksima 240 km/j. Suspensi sport talaan AMG juga disertakan.

Model ini dijual dalam jumlah yang agak terhad oleh pihak Mercedes-Benz Malaysia (jumlahnya tidak dinyatakan). Jadi bagi mereka yang berhajat untuk memilik model ini, bertindak segera dan jangan berlengah. Empat warna disediakan yang terdiri daripada Cosmos Black seperti dalam gambar, Cirrus White, Polar Silver dan Mountain Grey.


Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required