Perodua Axia raih dua anugerah Frost & Sullivan 2016

Perodua_Axia_Standard_vs_Advance_-001_BM

“Anak bongsu” Perodua, Axia telah pun dinobatkan sebagai “Kereta Tahunan Bagi Nilai Wang (1.3L dan ke bawah)” dan “Kereta Tahunan 2016” yang diumumkan dalam majlis penyampaian Anugerah Pencapaian Tahunan Frost & Sullivan Malaysia yang berlangsung malam tadi.

Anugerah “Kereta Tahunan Bagi Nilai Wang (1.3L dan ke bawah)” yang diperoleh Axia dinilai berdasarkan bahan api efisien yang ditawarkan, sekali gus memberikan penjimatan kos kepada pemiliknya.

Manakala bagi “Kereta Tahunan 2016”, Axia yang mendahului model kenderaan penumpang berdasarkan peningkatan jumlah jualannya pada tahun 2014 dan 2015, serta penguasaannya dalam perkongsian pasaran di antara segmen dan memberikan impak yang besar dalam Jumlah Keseluruhan Industri (TIV) untuk 2015.

IMG_1624

Menurut Presiden dan CEO Perodua Datuk (Dr) Aminar Rashid Salleh, “Kami sangat berbangga menerima dua anugerah ini dan terima kasih kepada Frost & Sulliven kerana menyediakan platform penilaian untuk kenderaan secara telus dan adil. Juga terima kasih kepada seluruh rakyat Malaysia terutamanya para pelanggan kami kerana berterusan memberikan sokongan.”

Anugerah ini disampaikan oleh Pengarah Urusan Frost & Sullivan Malaysia & Timbalan Presiden Kanan untuk Asia Pasifik, Hazmi Yusof.

Axia merupakan kereta kompak EEV (kenderaan jimat tenaga) yang pertama dihasilkan oleh syarikat tersebut. Ia didatangkan dengan empat pilihan varian iaitu Standard E, Standard G, SE dan Advance. Sejak dilancarkan pada September 2014, Axia telah terjual sebanyak 154,103 unit.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required