Mitsubishi Malaysia umum jualan bulan Mac – peningkatan sebanyak 68% berbanding bulan lalu

Outlander_Ext_04

Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) telah mengumumkan angka jualan mereka untuk bulan Mac 2016, menyaksikan sebanyak 1,173 unit kenderaan berjaya dijual, peningkatan sebanyak 68% berbanding Februari 2016. Bulan lalu jenama tersebut menjual sejumlah 696 unit kenderaan.

Dari jumlah keseluruhan, Mitsubishi Triton yang diimport sepenuhnya mendahului jumlah jualan dengan 716 unit terjual berbanding hanya 429 unit terjual pada Februari lalu, dan direkodkan sebagai trak pikap nombor dua paling laris dalam kelasnya untuk bulan Mac 2016.

Manakala untuk SUV kompak Mitsubishi ASX CKD pula dijual sebanyak 207 unit, menyaksikan peningkatan sebanyak 22% dari 170 unit yang terjual pada bulan lalu. SUV Mitsubishi Outlander CBU yang baharu sahaja diperkenalkan juga menunjukkan prestasi yang agak memberangsangkan di mana pihak MMM sudahpun menerima tempahan sebanyak 300 unit, berbanding sasaran asal untuk menjual 100 unit model tersebut setiap bulan.

Untuk pasaran Malaysia, MMM diwakili oleh 56 bilik pameran Mitsubishi (47 daripadanya adalah pusat 3S), dan 52 buah pusat servis. Untuk bahagian Nalaysia Timur pula, MMM diwakili oleh 13 bilik pameran di mana enam daripadanya terletak di Sarawak dan tujuh di Sabah.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required