BMW 7 Series edisi seabad “The Next 100 Years”

2016-bmw-individual-7-series-the-next-100-years-003-e1461135067647_BM

Sebagai memperingati ulang tahun ke-100 BMW tahun ini, gergasi automotif dari Jerman berkenaan telah menghasilkan edisi istimewa BMW 7 Series. Diberi nama G12 BMW Individual 7 Series “The Next 100 Years,” model ekslusif edisi terhad ini hanya dihasilkan sebanyak 100 unit di kilang BMW yang terletak di Dingolfing, Jerman.

Hanya tiga pilihan unit janakuasa ditawarkan untuk model edisi istimewa ini yang terdiri daripada enjin 6.6 liter V12 berkuasa 610 hp untuk BMW M760 Li xDrive, enjin 4.4 liter V8 berkuasa 450 hp untuk BMW 750Li dan juga enjin 2.0 liter berkuasa 326 hp untuk BMW 740Le iPerformance plug-in hybrid. Senarai penuh varian yang disediakan adalah:

  • BMW Individual 740Le iPerformance The Next 100 Years
  • BMW Individual 740Le xDrive iPerformance The Next 100 Years
  • BMW Individual 750Li The Next 100 Years
  • BMW Individual 750Li xDrive The Next 100 Years
  • BMW Individual M760Li xDrive Model V12 Excellence The Next 100 Years

Pada bahagian luaran, BMW Individual 7 Series The Next 100 Years ini boleh dikenalpasti dengan warna ekslusif Centennial Blue Metallic dan juga tanda istimewa yang dibuat dengan tangan pada tiang-B kereta ini. Kesemua varian dilengkapi dengan roda aloi forged berdiameter 20-inci yang ringan menampilkan jejari bermotif-V dan juga kemasan kombinasi warna perak/ferric grey.

2016-bmw-individual-7-series-the-next-100-years-004-e1461135197599_BM

Masuk kebahagian dalaman, upholstery model ekslusif ini menerima balutan kulit Merino Smoke White pada bahagian tempat duduk, panel pintu, tiang-B, bahagian atas dan bawah panel instrumen, konsol tengah, perehat tangan dan pemegang pintu. Tempat duduk kereta ini juga menampilkan permukaan seperti ditenun, jaluran-jaluran ditenun dengan tangan, dan juga serlahan berkelim.

Karpet kaki, tali pinggang keledar dan balutan bumbung BMW Individual untuk kereta ini diperbuat daripada bahan Alcantara. Ia juga dilengkapi dengan jaluran bahagian dalaman dengan kemasan piano black dan juga roda stereng balutan kulit BMW Individual dengan kemasan kayu sebenar. Nombor siri spesifik untuk setiap 100 unit model edisi terhad ini dicetak pada penutup pemegang cawan di bahagian konsol tengah.

Walaupun dihasilkan sebagai 7 Series istimewa, ada beberapa ciri pilihan yang terlepas pandang oleh pihak BMW yang terdiri daripada lampu hadapan BMW Laserlight, Stereng Aktif Integral BMW, lampu ambien, Welcome Light Carpet, sistem audio Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound , pakej Ambient Air dan juga ciri-ciri lain.

Kelengkapan opsyenal lain yang termasuk dalam pakej Executive Lounge terdiri daripada sistem penghawa dingin automatik empat zon, tempat duduk comfort boleh laras elektrik dengan fungsi mengurut dan Vitality Programme, aliran udara tempat duduk aktif, tempat duduk dan konsol ruang belakang Executive Lounge dan juga Rear Compartment Entertainment Experience termasuk Touch Command BMW.

Setiap pembelian BMW Individual 7 Series The Next 100 Years ini juga didatangkan sekali pen founten istimewa keluaran Montblanc. Pen tersebut dikatakan telah direka dengan kerjasama bahagian rekabentuk BMW sendiri, dan juga dihasilkan hanya 100 unit sahaja – iaitu sebatang untuk setiap seorang pemilik model istimewa ini.

Pen yang diberi nama “Montblanc Meisterstück” tersebut hadir dengan struktur permukaan dari pen founten Meisterstück Skeleton, mencerminkan permukaan pada tempat duduk BMW keluaran khas ini. Elemen telus-cahaya pada pen ini pula datang dengan kemasan Centennial Blue Metallic dan menampilkan mata pena plat rhodium, emas Au750 Montblanc.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required