Imej render Honda Jazz 2019 – dilapor 30 kg lebih ringan, dijana enjin turbo 1.0L atau 1.5L Hybrid

2019-Honda-Jazz-facelift-Japan-magazine-render_BM

Sebuah majalah dari Jepun menyiarkan imej imaginasi digital Honda Jazz (atau dikenali sebagai Fit untuk pasaran domestik Jepun) 2019. Menurut laporan majalah tersebut lagi, Jazz generasi ke-empat ini dijangka akan dilancarkan pada bulan Jun 2019 dan bakal dijana barisan enjin-enjin baharu dari Honda.

Imej render berkenaan menampilkan muka Jazz tersebut direka menyamai muka Civic terbaharu. Ia diterjemahkan dengan rekaan ‘Solid Wing Face’ pada lampu dan gril hadapan, yang sekarang ini sedang mendominasi setiap model-model terbaharu keluaran Honda. Juga seiring dengan trend terkini, lampu hadapan yang dilengkapi adalah dari jenis LED serta bampar hadapan yang mendapat sentuhan rekaan baharu.

Majalah ini turut menyebut kereta ini bakal dibina 30 kg lebih ringan daripada Jazz sedia ada tanpa memperincikan bagaimana ia diringankan.

Satu lagi maklumat menarik dari laporan berkenaan adalah pada sistem janaan Jazz generasi berikutnya ini. Hatchback kompak tersebut dijangka bakal dikuasakan dengan enjin 1.0 liter VTEC Turbo dengan sistem pancitan bahan api terus yang mungkin akan diambil dari Civic pasaran Eropah berkemampuan menjana 127 hp/200 Nm. Ia juga bakal tampil dengan pilihan varian hibrid yang dijana oleh enjin 1.5 liter i-VTEC dipadankan bersama sistem i-MMD Honda.

GALERI: Honda Jazz (Carnival Red) di Malaysia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required