Nissan Kicks diperkenalkan menerusi Instagram – bakal bersaing dalam segmen-B termasuk Honda HR-V

Nissan-Kicks-instagram-reveal-BM_6

Nissan Kicks versi produksi telah pun diperkenalkan menerusi Instagram selepas beberapa siri pengenalannya disebarkan menerusi laman media sosial. Rekaan fasa akhir ini kelihatan mirip dengan model konsep yang dipertontonkan di Sao Paulo Motor Show 2014 di Brazil.

Tidak menggunakan platform yang sama dengan Nissan Juke, Kicks memilih platform V, yang sama dengan Nissan March/Micra. Buat masa ini, Nissan belum mendedahkan perincian spesifikasinya, namun difahamkan Kicks mungkin berkongsi dimensi dengan model konsepnya, tetapi lebih panjang, lebar dan tinggi berbanding Juke.

Berkaitan dengan rekaan, Kicks nampak lebih sporty, apatah lagi dengan padanan bumbung jingga dengan badannya yang berwarna kelabu, sementara tiangnya tampil dengan kekemasan hitam, seperti dalam foto ini.

Nissan-Kicks-instagram-reveal-12

Memandangkan ia menggunakan platform yang sama seperti March/Micra, ada kebarangkalian Kicks juga dipadankan dengan enjin 1.6 liter empat-silinder NA yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 110 hp. Bagi transmisi, kemungkinan ia dipadankan dengan kotak gear manual lima-kelajuan atau CVT.

Pada awalnya, Kicks dijadualkan diproduksikan di Aguascalientes, Mexico. Kemudian, ia dikatakan akan diproduksi di Resende, Brazil, di mana Nissan telah melabur sebanyak USD$210 juta (RM822 juta) untuk membangunkan fasiliti di sana. Produksi di Brazil dijangkakan bermula tahun 2017.

Kicks dijadualkan akan membuat penampilan perdana di peringkat dunia sebagai kereta rasmi untuk Sukan Olimpik 2016. Selepas itu, ia dilaporkan akan berada di negara lain termasuk Mexico dan AMerika Syarikat dengan harga yang lebih rendah berbanding Nissan Juke.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required