Perkhidmatan teksi tempatan bakal dilengkapi dengan pelbagai aplikasi menjelang akhir tahun ini

Malaysia-Taxi-01

Bagi membolehkan pengguna membuat pilihan perkhidmatan teksi yang disediakan, pelbagai aplikasi akan dipasang pada teksi tempatan menjelang akhir tahun ini.

Menurut Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk Ab Aziz Kaprawi, aplikasi tersebut adalah seperti yang disediakan oleh perkhidmatan Uber dan GrabCar, laporan Berita Harian.

“Aplikasi terbabit akan mengumpulkan semua teksi tempatan bagi membolehkan pengguna membuat pilihan dan ia akan dipantau kerajaan bagi memastikan aktiviti berjalan mengikut undang-undang,” ujarnya.

Katanya lagi, setakat ini beberapa pertemuan telah berlangsung dengan persatuan teksi bagi membincangkan penyediaan aplikasi yang akan dibantu oleh kerajaan.

Aplikasi tersebut juga akan memaparkan kadar tambang yang diluluskan kerajaan sekali gus mengelakkan berlakunya monopoli, penipuan kadar tambang dan pilih kasih dalam memberi perkhidmatan kepada pelanggan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required