Isuzu D-Max Arctic Trucks AT35 dibangunkan khas untuk keadaan yang ekstrem, enjin kekal 2.5L

Isuzu-D-Max-Arctic-Trucks-AT35-04

Isuzu D-Max Arctic Trucks AT35 yang dibangunkan berdasarkan model pra-penambahbaikan D-Max, merupakan varian baharu yang menyertai barisan D-Max di UK. Ia bakal ditawarkan dengan konfigurasi double cab dan ‘extended cab’, D-Max ini bakal dipasarkan pada penghujung musim bunga 2016, dengan harga bermula £30,995 (RM177,635).

Dengan usaha yang dilakukan oleh kedua-dua pasukan dari Isuzu dan Arctic Trucks, D-Max ini menampilkan suspensi yang ditala semula dengan penyerap hentak Fox Performance Series untuk pengendalian yang lebih mantap ketika merentasi laluan berbatu dan berlopak. Malah ketinggiannya juga telah dipertingkatkan dan kini 125 mm lebih tinggi berbanding D-Max versi standard.

Untuk keupayaan merentasi laluan off-road, termasuk melalui permukaan jalan yang licin, trak ini telah dipadankan dengan tayar setebal 35-inci Nokian Rotiiva AT untuk semua keadaan yang membaluti roda 17-inci. Manakala bahagian luaran pikap ini turut dipadankan dengan gerbang tambahan untuk memberikan imej yang lebih maskulin.

Malah kit luarannya turut didatangkan dengan pilihan termasuk palang sport Arctic Trucks berwarna hitam atau perak, Vision X LED 4.5-inci dan Vision X LED 6.7-inci sembilan-diod atau 18-diod sama ada hitam atau krom. Malah penutup bahagian kargo Arctic Trucks Truxedo juga didatangkan sebagai pilihan.

Penampilan tambahan untuk luaran bagi kegunaan off-road turut ditawarkan termasuklah lampu kerja 27-LED dengan logo Arctic Trucks, skid plate di bawah radiator dan enjin serta satu lagi skid plate di bawah enjin dan kotak gear, pengepam ARB dengan meter serta kit pengepam kecemasan.

Untuk bahagian dalamnya, ia turut dilengkapi dengan elemen standard termasuk pakej audio enam-speaker dengan speaker “Exciter’ yang dipasang di bumbung, sambungan iPod/USB/Bluetooth, pemanas, roda stereng balutan kulit dengan butang kawalan audio dan kawalan kelajuan. Malah varian double-cab dilengkapi dengan material kulit upholstery dan kawalan suhu automatik, sementara sistem audio Pioner didatangkan sebagai pilihan.

Walau bagaimana pun, tiada perubahan casis dan enjin pada AT35. D-Max di UK dijanakan oleh enjin diesel 2.5 liter CRDi turbo-berkembar yang mampu menghasilkan kuasa sehingga 173 PS dan tork 400 Nm. AT35 turut ditawarkan dengan transmisi automatik lima-kelajuan atau manual enam-kelajuan.

GALERI: Isuzu D-Max V-Cross

GALERI: Isuzu D-Max Diablo

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required