Ferrari lantik Sergio Marchionne sebagai CEO baharu

Sergio-Marchionne

Ferrari telah mengumumkan perlantikan Sergia Marchionne sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) baharu bagi syarikat ini, mengambil alih tugas Amedeo Felisa, yang telah berada di posisi tersebut selama 26 tahun. Walau bagaimana pun, Felisa akan meneruskan khidmatnya sebagai Ahli Lembaga Pengarah Ferrari dan juga bertindak sebagai penasihat teknikal jenama itu.

Dalam kenyataan rasminya, Marchionne berkata, “saya telah lama mengenali Amedeo lebih dari sedekad dan saya banyak peluang bekerja secara rapat dengannya dalam tempoh dua tahun sebelum ini. Tanpa rasa ragu, beliau boleh dikatakan sebagai jurutera automotif terbaik di dunia. Sepanjang tempoh 26 tahun ini, beliau berusaha gigih bagi pembangunan teknikal Ferrrai, menghasilkan banyak model yang menepati standard prestasi dan gaya.”

CaliforniaT_Ext_05

Dengan langkah ini, Marchionne yang sebelum ni juga CEO bagi Fiat Chrysler Automobiles (FCA) dan kini sebagai pengerusi Ferrari, akan terus berusaha untuk menaikkan lagi jenama ini. Malah beliau turut menaikkan sasaran pengeluaran tahunan Ferrari ke 9,000 unit menjelang tahun 2019. Perancangan pengembangan strategik ini juga termasuk dengan membawa Ferrari ke pasaran barangan mewah.

Bukan setakat perencanaan untuk menaikkan lagi penjenamaan syarikat ini, ia juga bagi terus mengekalkan kedudukan Ferrari di persada antarabangsa. Malah Marchionne juga mahukan syarikat ini tersenarai dalam New York Stock Exchange (NYSE) dan Italian Stock Exchange (Borsa Italiana).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required