Honda Civic 1.5L Turbo dan 1.8L NA 2016 dibuka untuk tempahan – enam beg udara untuk semua varian

Klik untuk besarkan imej

Detik pelancaran Honda Civic 2016 kian hampir. Malah menerusi laman web Ride To Dream yang terpapar lebih banyak material promosi mengenai model generasi ke-10 ini termasuk varian yang bakal diperkenalkan di Malaysia.

Bagi varian 1.8L N/A, ia dijanakan oleh enjin 1.8 liter i-VTEC empat-silinder yang mampu memberikan kuasa sehingga 141 hp pada 6,500 rpm dan tork 174 Nm pada 4,300 rpm. Manakala varian yang pasti ditunggu-tunggu ramai sudah pasti enjin 1.5L pengecas turbo empat-silinder (173 hp/220 Nm), kedua-duanya telah dipadankan dengan transmisi CVT.

Menurut paparan laman web tersebut, antara elemen yang ditampilkan bagi kedua-dua varian termasuklah enam beg udara dan tempat duduk hadapan dengan lapan-cara larasan kuasa.

Honda Civic Turbo RS Spesifikasi Thai

Selain itu, ia turut dilengkapi dengan kawalan penghidup enjin dari jauh, Walk Away Auto Lock, brek parkir elektronik, penahan brek auto, kawalan kestabilan elektronik (VSA) dan lampu utama LED (dengan lampu nyalaan siang LED). Walau bagaimana pun, tidak semua varian akan didatangkan dengan elemen ini.

Apa pun, pastinya Honda Malaysia tidak akan berkompromi mengenai aspek keselamatan. Tetapi ia akan diumumkan ketika pelancarannya kelak. Kami telah menguji varian Civic 1.5L Turbo dan 1.8L N/A di Thailand pada minggu lalu dan akan menyiarkan ulasan pandu ujinya pada hujung minggu ini (memandangkan ia masih embargo).

Tapi apakah harapan anda mengenai Civic 2016? Adakah ia mampu memberikan persaingan sengit buat para pesaingnya termasuk Mazda 3 sedan, Toyota Corolla Altis dan Ford Focus sedan? Dan agak-agak berapakah harga yang bakal ditawarkan? Kongsikan pendapat anda bersama kami.

GALERI: Honda Civic Turbo RS 2016 di Thailand

GALERI: Honda Civic 1.8 EL 2016 di Thailand

GALERI: Honda Civic 1.8 E 2016 di Thailand

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

 

Add a comment

required

required