Citroen C4 Picasso, Grand C4 Picasso 2016 dipertingkatkan – penjana kuasa, imej luaran dan kabin

Updated-Citroen-C4-range-2-e1462790179673

Citroen telah mempertingkatkan C4 Picasso dan Grand C4 Picasso bagi model 2016 dengan rupa baharu, termasuk senarai kit yang menerima perubahan.

Bermula dengan imejnya, kedua-dua model menerima bampar baharu dengan rekaan yang sama bersama lampu kabus berbentuk-C, serta gril yang lebih lebar. Malah lampu belakang dengan “efek ala 3D” yang pertama kali diadaptasikan dengan chevron baharu juga pada bahagian belakang, dengan kekemasan hitam berkilat.

Bagi C4 Picasso lima-tempat duduk, bumbung dengan dua-tona turut ditawarkan, bersama rim aloi ‘Mamba’ baharu 17-inci. Sementara, Grand C4 Picasso tujuh-tempat duduk pula menerima bar bumbung pilihan berwarna perak dan tiga pilihan warna bagi badan, termasuk kekemasan baharu bagi roda.

Pada bahagian dalamnya, Picasso kini hadir dengan pakej yang berlainan. Antaranya pek ambien ‘Wild Blue’, tempat duduk hadapan yang boleh dibaringkan sepenuhnya dan mempunyai fungsi mengurut, material upholstery Levanzo Blue, corong udara krom pada papan pemuka dan ambang pintu krom.

Manakala ambien ‘Dune Beige’ turut didatangkan dalam pek Relax, yang merangkumi perehat kepala sokongan tambahan bagi tempat duduk hadapan, bersama perehat kaki kuasa elektrik untuk tempat duduk hadapan. Manakala pek ambien ‘Hype Grey’ pula mempromosi ‘cita rasa ala perniagaan’ dengan tirai matahari di belakang dan lampu membaca LED.

Selain itu, elemen lain termasuklah sistem hiburan terkini Citroen, Connect Radio – unit skrin sesentuh tujuh-inci dengan enam-pembesar suara, Apple CarPlay, MirrorLink dan pilihan input lain. Malah sistem Connect Nav juga telah dipertingkatkan.

Bagi keselamatan, ia menampilkan pertambahan elemen termasuk amaran kepekaan pemanduan, pengesan had kelajuan, amaran penukaran lorong aktif, paparan titik buta, brek keselamatan aktif dan amaran risiko pelanggaran.

Bagi penjana kuasa yang juga dipertingkatkan, ia ditampilkan dengan enjin petrol 1.2 liter PureTech 110 S&S dengan transmisi manual enam-kelajuan bagi C4 Picasso. Manakala kombinasi enjin 1.2 liter PureTech 130 S&S dan transmisi automatik enam-kelajuan turut ditawarkan bagi kedua-dua model

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required