Volkswagen Golf GTI Heartbeat Concept dihasilkan oleh 12 orang pelatih untuk Wörthersee 2016

VW-Golf-GTI-Heartbeat-05_BM

Dua belas pelatih dari Volkswagen dan Sitech Sitztechnik telah menghasilkan sebuah model konsep Volkswagen Golf GTI Heartbeat yang berkuasa 400 PS untuk perhimpunan tahunan Golf GTI Wörthersee. Selain untuk perhimpunan tersebut, kereta ini juga dihasilkan bersempena ulangtahun ke-40 Golf GTI dalam pasaran.

Golf GTI Heartbeat Concept dibina berasaskan Golf GTI Performance standard. Dengan mengambil inspirasi “emotion of the GTI”, kereta ini dihasilkan dalam masa kurang dari sembilan bulan oleh pelatih-pelatih berumur antara 20 hingga 26 tahun yang dilatih dalam lima bidang berbeza iaitu pembina bahagian dalaman, juruteknik cat, juruteknik mekatronik, pereka produk teknikal dan juga juruteknik proses dengan pengkhususan dalam kejuruteraan plastik dan getah.

Badan tiga pintu hatchback ini telah diwarnakan dengan warna reflex silver metallic manakala bahagian bumbung dan hadapan dibalut dengan warna kelabu gelap yang kontras. Badan kereta ini juga menerima hiasan corak sarang lebah seperti motif rekaan gril hadapan GTI pada bonet hadapan, bumbung dan bahagian sisi. Ia juga turut menerima kit badan yang diwarnakan dengan warna hitam kilat serta roda aloi BBS berdiameter 20 inci.

Bahagian dalaman GTI Heartbeat ini menampilkan tempat duduk ‘bucket‘ yang diambil dari VW Golf GTI Clubsport S dan disulam dengan corak bermotif sarang lebah serta emblem “40” pada bahagian perehat kepala. Motif tersebut turut mendominasi bahagian panel pintu, manakala simbol Heartbeat mendominasi jalur kemasan dalaman. Tempat duduk belakang dikeluarkan dan ruang tersebut menempatkan sistem audio berkuasa 1,360 watt yang terdiri dari tujuh pembesar suara, lampu-lampu LED dan juga penutup kaca.

Pelatih-pelatih ini bekerja di bawah projek Latihan Vokasional Volkswagen dan mereka terus membina kemahiran bersama dengan pengurus projek Holger Schülke.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required