KTM lancar barisan motocross mini baharu di Vegas

KTM-50-SX-MY-2017_Action-e1462952133964_BM

KTM telah melancarkan barisan motocross mini baharu 2017 mereka di Las Vegas, pada hujung minggu yang sama pelumba Red Bull KTM yang juga juara Supercross 450, Ryan Dungey, memenangi perlumbaan siri kejuaraan tersebut.

Siri motocross mini ini disasarkan untuk penunggang dan juga pelumba motocross yang lebih muda dengan tiga varian berbeza terdiri 50SX, 65SX dan 85SX, dimana angka pada nama varian-varian tersebut mewakili kapasiti enjin masing-masing. Untuk model 50SX dan 65SX, ia dilengkapi dengan sepit udang AER 35 baharu dari WP Suspension.

KTM-50-SX-e1462958396377_BM

Sepit udang WP tersebut agak mudah untuk ditala menggunakan pam tangan untuk melaras tekanan udara, dan membawa teknologi motorcross sebenar kepada motosikal kelas junior. Penyerap hentak belakang turut boleh dilaras sepenuhnya, membolehkan penunggang muda menala sendiri suspensi tersebut pada 50SX dan 65SX mereka mengikut kesesuaian gaya tunggangan.

KTM 50SX 2017 dipadankan dengan kotak gear klac automatik yang menawarkan aliran kuasa yang lancar dan stabil, manakala 65SX pula dibina sebagai sebuah motocross perlumbaan sebenar tetapi bersaiz lebih kecil. Model 85SX pula hadir dengan versi roda besar dan roda kecil, tetapi kebanyakkan ciri masih kekal tidak berubah seperti model 2015.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required