Rapid Rail guna tren generasi baharu dengan teknologi terkini untuk LRT laluan Kelana Jaya

lrt-depot

Tren generasi baharu akan digunakan pada laluan LRT Kelana Jaya tambahan, yang akan mula beroperasi pada 13 Jun ini dengan sistem penghawa dingin yang lebih baik, tingkap yang lebih besar dan carta pengurusan penumpang elektronik, lapor The Star.

Menurut Ketua Pegawai Esekutif Rapid Rail Sdn Bhd Ahmad Nizam Mohamed Amin, tren Bombadier Innovia Metro 300 yang diimport dari Kanada itu dilengkapi dengan spesifikasi yang ditingkat taraf dan terkini berbanding tren yang sedang digunakan sekarang, selari dengan permintaan industri yang sedang membangun.

“Kami akan mengesan beberapa masalah kecil pada model sedia ada supaya kami tidak akan menghadapi masalah yang sama pada masa hadapan,” kata beliau.

Ahmad Nizam turut memberitahu 14 tren dengan empat gerabak tersebut akan diperkenalkan pada Jun ini manakala lapan lagi set tren akan dibawa lagi kemudian.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required