Honda Accord facelift bakal tampil lebih segar dengan lampu utama LED sepenuhnya untuk pasaran Asia

2016-honda-accord-asia-spec-3

Selepas Amerika Syarikat menerima kemasukan Honda Accord versi facelift pada musim panas lalu, Honda telah mengesahkan akan membawa masuk model yang diberi suntikan lebih segar itu ke pasaran Asia. Malah syarikat terbabit juga telah membuat keputusan untuk memperkenalkan model ini menerusi divisinya di Filipina.

Ia telah ditampilkan dengan lampu utama LED sepenuhnya, sama seperti varian tertinggi bagi Accord Coupe. Selain itu, ia juga ditampilkan dengan lampu nyalaan siang LED, lampu selekoh aktif, dan lampu kabus projektor LED. Manakala di bahagian belakangnya pula menerima bampar baharu dan rekaan lampu 3D LED.

Namun Honda juga mengesahkan, tiada perubahan di bawah hudnya, di mana Accord akan terus menggunakan enjin 3.5 liter V6 dengan kuasa 281 hp dan 2.4 liter empat-silinder (175 hp). Enjin V6 turut ditawarkan dengan transmisi automatik enam-kelajuan bersama pedal penukar gear, sementara model 2.4 liter pula dengan kotak gear automatik lima-kelajuan.

Peningkatan yang paling penting ialah penambahan kawalan kelajuan dan sistem kawalan penghidup enjin yang akan menghidupkan enjin kenderaan dan sistem kawalan suhu. Bagi aspek keselamatan, enam beg udara akan ditawarkan secara standard untuk semua varian Accord, di samping ABS dengan EBD, bantuan kestabilan kenderaan, bantuan mula mendaki, kamera undur pelbagai-pandangan, pengesan parkir hadapan dan belakang serta isyarat berhenti kecemasan.

Accord facelift ini telah pun boleh ditempah di Filipina, sementara bagi negara Asia lain, ia akan menyusul secara berperingkat mulai minggu hadapan. Malah Malaysia juga bakal menerima model Accord facelift ini tetapi belum dipastikan adakah bakal menampilkan elemen yang sama mahu pun tidak.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required