Kia Sorento serba baharu bakal dilancarkan di M’sia pada 25 Mei ini- Harga jangkaan bermula RM158k

All-New Sorento

Naza Kia Malaysia telah mengesahkan pelancaran bagi Kia Sorento generasi ketiga akan dilangsungkan pada 25 Mei ini. Semalam tempahan bagi SUV tujuh-tempat duduk ini telah pun mula dibuka.

Ia dikatakan bakal dilancarkan dengan tiga varian bagi enjin petrol dan diesel. Manakala harga atas jalan yang dijangka ialah bermula RM158k (tanpa insurans) dengan waranti lima tahun tanpa had perbatuan.

Dengan imej yang lebih segar, rekaan Sorento serba baharu ini ditampilkan dengan profil yang lebih melunjur ke belakang dan permukaan yang lebih mendalam. Malah ia turut mempersembahkan imej yang lebih sofistikated termasuk menampilkan ruang dalaman yang lebih luas.

SUV ini memiliki ukuran 4,780 mm panjang, 1,890 mm lebar dan jarak roda keseluruhan 1,890 mm.

Malah Sorento serba baharu ini juga lebih banyak menampilkan elemen yang berinovatif termasuk pintu tailgate dengan kuasa pintar, sistem parkir pintar, sistem pemantuan tekanan tayar dan tirai pelindung matahari di belakang.

Selain itu, ia turut tidak berkompromi soal keselamatan dengan menampilkan enam beg udara, pengurusan kestabilan kenderaan (VSM), kawalan kestabilan elektronik (ECS), ABS, bantuan mula mendaki (HAC) dan banyak lagi.

GALERI: Kia Sorento 2016 yang diuji oleh Paultan.org di Jordan

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required