Kia Sorento serba baharu kini dibuka tempahan

Screen Shot 2016-05-17 at 3.23.02 PM

Menerusi laman Facebook, Kia Malaysia telah mengumumkan tempahan bagi Sorento generasi ketiga telah pun dibuka. Malah ia juga dijangka akan dilancarkan pada penghujung Mei ini. Semalam penasihat jualan Naza Kia Malaysia telah membocorkan harga jualan bagi Sorento serba baharu ini.

Dengan menawarkan tiga varian berbeza, ia dijangka akan dijual pada harga bermula RM158k untuk spesifikasi asas, RM168k bagi varian pertengahan dan RM178k untuk varian tertinggi.

Malah model diesel juga dibawa masuk ke pasaran tempatan memandangkan memandangkan generasi Sorento XM terdahulu yang hanya hadir dengan enjin petrol di Malaysia. Namun difahamkan, ia akan diletakkan sebagai varian rendah, manakala model petrol sebagai varian tertinggi. Kedua-dua enjin diesel dan petrol tersebut bakal dipadankan dengan kotak gear automatik torque converter enam-kelajuan.

Kia Sorento generasi ketiga mula diperkenalkan di Korea pada Ogos 2014. Ia mempunyai dimensi yang sangat besar berbanding SUV segmen-C yang lain. SUV ini memiliki ukuran 4,780 mm panjang, 1,890 mm lebar dan jarak roda keseluruhan 1,890 mm. Jika diambil Honda CR-V sebagai kayu ukur, Sorento adalah 190 mm lebih panjang, 70 mm lebih lebar dan mempunyai jarak roda 160 mm lebih panjang.

GALERI: Kia Sorento 2016 yang diuji oleh Paultan.org di Jordan

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required