Proton panggil semula Inspira dan Exora CPS 1.6

Proton-Exora-Inspira-Recall

Berikutan panggilan semula global yang dilakukan oleh Mitsubishi Motors Corporation (MMC) berhubung suis indikator sebelah kanan yang tidak berfungsi pada Mitsubishi Lancer, Proton turut memanggil semula Proton Inspira yang diasaskan dari sedan segmen-C yang sama untuk memperbaiki kerosakan yang serupa.

Panggilan semula tersebut melibatkan sejumlah 20,330 unit Proton Inspira yang diproduksi antara 2010 hingga 2014.

Dalam masa yang sama, Proton turut memanggil semula sekitar 90,000 unit Exora CPS 1.6 yang diproduksi dari 2009 hingga 2015. Proton memanggil semula unit-unit Exora tersebut untuk dilakukan pemeriksaan pada bahagian sistem penghantaran bahan api.

Pelanggan dinasihatkan untuk membuat temu janji terlebih dahulu untuk memperbaiki kerosakan-kerosakan yang dinyatakan di pusat servis Proton bertauliah. Kesemua kos alat-ganti dan kos buruh adalah ditanggung sepenuhnya oleh pihak Proton. Untuk info lanjut, pelanggan boleh menghubungi Proton di talian bebas tol 1800-888-398 atau email kepada [email protected].

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required