VW Beetle 2016 dipertingkatkan – kekemasan R-Line

2016-VW-Beetle-03

Volkswagen Beetle dan Beetle Cabriolet telah pun menerima peningkatan kecil. Model Bug ini telah diberikan pilihan lebih individual, Denim baharu dan varian Beetle Exclusive dengan kekemasan yang lebih bersesuaian. Walau bagaimana pun tiada perubahan pada bahagian enjin, masih menawarkan tiga enjin petrol dan dua diesel, 105 PS hingga 220 PS.

Juga ditawarkan dengan pilihan warna baharu termasuk Bottle Green Metallic dan White Silver Metallic. Bagi barisan Basic dan Design, bamparnya telah direka semula dan kini lebih sporty. Bagi barisan elemen R-Line (atau sebelum ini dikenali sebagai Beetle Sport) ia turut menerima bampar baharu termasuk corong tambahan di atasnya.

Selain itu, ia turut menampilkan lampu belakang LED, roda “Philadelphia” 17-inci dan “Ravenna Adamantium” 18-inci, yang merupakan pilihan bagi Design Line dan R-Line.

2016-VW-Beetle-01

Di dalamnya, pencahayaan pada panel instrumen juga lebih terang, didatangkan dengan dail baharu dan pengayaaan terkini pada pad pemuka untuk Design Line dan R-Line. VW juga menampilkan tiga material baharu upholstery dan pakej gaya kontemporari untuk pilihan secara personal. Turut ditawarkan ialah “Black Style Package” dengan kekemasan hitam pada roda, perumah cermin dan bumbung.

Manakala pakej pilihan R-Line pula menampilkan logo R-Line pada panel ambang dan perehat kepala serta roda stereng sport R-Line. Malah pembeli juga boleh menempah fabrik “Kyalami” atau kulit “Vienna” bagi tempat duduk.

Model istimewa turut diumumkan termasuk Beetle Denim yang hadir dengan unit terhad untuk pasaran Amerika Syarikat. Bahagian dalamannya dibaluti jeans, warna luaran “Stonewashed Blue Metallic” dan roda “Circle” 17-inci dan “Dark Graphite” bersama set perumah krom. Manakala model istimewa “Allstar” bakal tiba hujung tahun ini.

Beetle Exclusive juga ditampilkan dalam barisan keluarga baharu Beetle ini. Ia berasaskan elemen Design dan R-Line, dan diberi penambahan aloi dengan gaya “Twister”, pad pemuka berwarna hitam dan ambang panel aluminium dengan perkataan “Volkswagen Exclusive”, kekemasan tempat duduk kulit “Nappa” dan “Cool”.

Model-model Beetle yang dipertingkatkan ini boleh didapati di pasaran Eropah. R-Line tampil dengan enjin berkuasa 220 PS dan boleh ditempah mulai pertengahan Jun ini.



GALERI: Volkswagen Beetle Convertible Denim

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required