BMW i8 Celebration Edition hanya untuk Jepun sahaja

bmw-i8-celebration-edition-2

BMW meneruskan sambutan meraikan ulang tahun ke-100 dengan memperkenalkan model i8 Celebration Edition yang hanya akan diproduksi dalam unit terhad.

Menyertai barisan model kenderaan edisi terhad di Jepun, seperti i3 Carbonight, 7 Series Celebration Edition Individual dan M6 Coupe, i8 Celebration Edition akan ditampilkan dengan skim warna dan beberapa sentuhan rekaan yang unik. Dengan warna badan Protonic Red dan kekemasan Frozen Gray Metallic seperti mana yang pernah dipertontonkan di Geneva pada Mac lalu.

Selain itu, ia juga ditampilkan dengan rekaan penuh karakteristik termasuk roda aloi jejari-W 20-inci dengan tona warna Aluminum dan Orbit Grey Metallic.

Bagi rekaan dalamanya, ciri-ciri penuh sporty tetap menjadi pilihan. Jahitan kontras berwarna merah pada tempat duduk, kekemasan gentian karbon, tali pinggang keledar berwarna kelabu, perincian seramik pada pemilih gear dan karpet lantai istimewa dengan alur kulit dan jahitan merah.

Tiada penambahbaikan mekanikal dilaporkan, jadi hamburan kuasanya dijanakan oleh penjana kuasa plug-in hybrid dengan enjin 1.5 liter TwinPower Turbo tiga-silinder, disokong dengan motor elektrik dan pek bateri lithium-ion. Kombinasi itu mampu menghamburkan kuasa sehingga 357 hp, cukup untuk memacukan jentera ini dari 0-100 km/j dalam hanya 4.2 saat. Manakala kelajuan maksimum yang mampu dicatatkan ialah 250 km/j.

BMW hanya akan memproduksikan i8 Celebration Edition ini sebanyak 20 unit sahaja, dengan harga ¥22,000,000 (RM813,963).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required