Ford lancar ST-Line baharu bagi Fiesta dan Focus

Ford-Focus-ST-Line-1-e1464920938534

Ford telah melancarkan barisan ST-LIne baharu bagi model Fiesta dan Focus, yang berada di pertengahan antara model standard dan versi ST. Di UK, Fiesta ST-Line dijual dari harga 15,645 pounds sterling (RM93,374), sementara Focus ST-Line pula bermla 20,595 pounds sterling (RM122,966).

Bagi rekaan luarannya, Fiesta ST-Line menerima ‘lip’ bampar hadapan, sementara Focus ST-Line pula dengan bampar yang kedalam. Selain itu, ia juga berkongsi elemen penambahbaikan termasuk rim aloi 17-inci dengan warna Rock Metallic Grey, gril hadapan trapezoidal dengan rekaan ‘sarang lebah’, lampu kabus dengan warna gelap di sekelilingnya, peresap belakang dan spoiler bumbung yang lebih besar.

Malah ia juga menampilkan ‘beltline’ hitam di bawah tingkap, skirt sisi dan logo ST-Line pada ‘wing’ hadapan. Bahagian kabin juga telah dipertingkatkan termasuk tempat duduk sport dengan jahitan merah dan roda stereng gaya-ST balutan kulit dengan jahitan kelabu. Selain menampilkan tombol gear gaya-ST dan ST-Line scuff plate.

Ia juga telah dipertingkatkan casisnya, di mana kedua-dua model kini 10 mm lebih rendah untuk memberikan suspensi yang lebih sporty. Manakala pemilihan enjin masa sama dengan model standard. Bagi Fiesta ST-Line, ia juga ditawarkan dengan enjin petrol 1.0 liter EcoBoost tiga-silinder dengan tiga talaan iaitu 100 PS, 125 PS dan 140 PS. Juga ditawarkan dengan enjin diesel 1.5 liter TDCi dengan kuasa 95 PS. Kesemua enjin dipadankan dengan transmisi manual lima-kelajuan.

Sementara bagi Focus ST-Line pula, ia didatangkan dengn dua enjin petrol iaitu 1.0 liter EcoBoost (125 PS) dan 1.5 liter EcoBoost dengan dua talaan kuasa iaitu 150 PS dan 182 PS. Manakala enjin diesel pula tampil dengan pilihan 1.5 liter (120 PS) dan 2.0 liter (150 PS) TDCi. Pilihan transmisi termasuk manual enam-kelajuan dan auto enam-kelajuan (bersama pedal penukar gear di belakang roda stereng).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required