Kit Lego Technic Porsche 911 GT3 RS – 2,704 komponen dengan buku manual 578 muka surat

Lego-Technic-Porsche-911-GT3-RS-1-e1465191703203_BM

Jika anda peminat kereta dan juga Lego, terutamanya dari siri kejuruteraan Technic, anda tentu suka kit Porsche 911 GT3 RS yang baharu sahaja dilancarkan ini. Kit tersebut hadir dalam lima kotak berketebalan 25 mm beserta buku manual setebal 578 muka surat.

Buku manual yang agak tebal tersebut menunjukkan setiap langkah untuk memasang kit dengan 2,704 komponen yang menggabungkan model yang boleh berfungsi terdiri dari enjin boxer enam-silinder, kotak gear PDK serta sistem stereng. Binaan tersebut memerlukan sejumlah 856 langkah, dan mengambil masa kira-kira enam jam untuk disiapkan sepenuhnya.

Walaupun ia tidak berskala tepat dengan model sebenar, sistem mekanikal pada kit ini, terutamanya penukar gear PDK, dan sistem kotak gear klac berkembar PDK berfungsi sepenuhnya dengan konsep yang sama seperti kotak gear PDK sebenar Porsche 911 GT3 RS.

Kit ini menampilkan warna badan kereta keseluruhan berwarna oren dengan angkup brek berwarna kuning seperti model sebenar, dan turut disertakan pelekat-pelekat yang sepatutnya termasuk dua pelekat pada skrin GPS – satu untuk mod di mana sistem tersebut dimatikan, memaparkan logo Porsche, manakala satu lagi menampilkan imej litar ujian Weissach Porsche.

Seperti dijangka, harga untuk kit ini bukanlah murah. Laman web Lego memaparkan kit lengkap ini dijual pada harga USD 299.99 (RM1,225). Lego juga ketiadaan stok ketika ini, berdasarkan pada senarai yang diberikan pada laman web tersebut, tempahan sedang diambil dan penghantaran ke pelanggan mengambil masa 30 hari. Tempahan juga dihadkan hanya kepada dua unit sahaja untuk setiap pelanggan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required