Honda Civic 2016 dikesan berada di bilik pameran

2016-Honda-Civic-in-showroom-4-e1465288832804

Selepas Honda Civic 2016 dikesan diangkut oleh trailer untuk diedarkan di bilik pameran, kini ia telah pun mula diterima oleh pengedarnya.

Seperti mana yang pernah diwar-warkan sebelum ini, Malaysia menerima tiga varian bagi Civic 2016 ini iaitu model asas 1.8, spesifikasi pertengahan 1.5 Turbo dan spesifikasi tertinggi 1.5 Turbo Premium. Bagi foto di atas, kereta dengan warna White Orchid Pearl ini merupakan varian 1.5 Turbo Premium. Ia didatangkan dengan lampu utama LED penuh (dengan lampu nyalaan siang LED), lampu kabus LED dan pemegang pintu krom.

Di tengahnya, yang berwarna Dark Red Ruby Pearl ini pula varian spesifikasi pertengahan 1.5 Turbo. Ia berkongsi rim lima-jejari 17-inci yang sama, aloi dua-tona seperti Premium, namun varian ini menerima lampu utama projektor halogen berbanding unit LED dan pemegang pintu sama dengan warna badan. Kedua-dua model Turbo ini dijanakan oleh enjin baharu 1.5 liter VTEC Turbo yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 173 PS pada 5,500 rpm dan tork 220 Nm dari 1,700 hingga 5,500 rpm, dipadankan dengan CVT.

2016-Honda-Civic-in-showroom-9

Manakala Civic yang berada di kanan sekali, dengan warna Modern Steel Metallic merupakan varian asas dengan enjin 1.8 liter i-VTEC naturally-aspirated empat-silinder bersama kuasa 141 PS pada 6,500 rpm dan tork 174 Nm pada 4,200 rpm, juga dipadankan dengan CVT. Ia turut dipadankan dengan lampu utama projektor halogen seperti 1.5 Turbo spesifikasi pertengahan, tetapi memilih roda gaya-shuriken untuk digayakan.

Bagi dalamannya, foto untuk 1.5 Turbo Premium sahaja yang ada. Ia menampilkan penghawa dingin dua-zon, butang ‘Climate’ di bawah skrin sentuh tujuh-inci dan kekemasan material yang lebih baik. Selain itu, ia juga menampilkan roda stereng pelbagai-fungsi, panel instrumen digital, butang penghidup enjin, brek pakrir elektronik (dengan penahan brek auto) dan butang Eco.

Honda Civic 2016 akan dilancarkan pada 9 Jun ini dan kami akan memaparkan lebih banyak perinciannya termasuk mewar-warkan harga pasarannya sekali. Teruja menantikannya? Baca ulasan pandu uji Civic 2016 versi Thailand DI SINI sementara menantikan pelancarannya yang bakal berlangsung lusa.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

 

Add a comment

required

required