BMW 3 Series GT 2017 dipertingkatkan dengan dua enjin baharu – 326 hp untuk 340i dan 252 hp bagi 330i

BMW 340i GT M Sport Estorilblau

BMW telah pun mendedahkan 3 Series Gran Turismo yang dipertingkatkan bagi model tahun 2017. Perubahan terbesar yang diperkenalkan ialah ia ditampilkan dengan enjin terkini empat-silinder dan enam-silinder, berserta beberapa penambahbaikan bagi elemen dan imejnya.

Bagi 3 Series GT untuk model 2017, BMW telah menawarkan 18 pilihan penjana kuasa bagi seantero global, namun di Amerika Syarikat, ia didatangkan dengan dua enjin sahaja. Bagi menggantikan model 328i Gran Turismo ialah 330i baharu, yang dijanakan oleh enjin 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder sebaris. Ia mampu menghamburkan kuasa sehingga 252 hp (berbanding hanya 240 hp pada model sebelum ini) dan tork setinggi 350 Nm (terdahulu 346 Nm).

Manakala model 335i pula digantikan dengan 340i baharu bersama enjin 3.0 liter turbo enam-silinder bersama terjahan kuasa sehingga 326 hp dan tork sehingga 450 Nm (berbanding 300 hp dan 406 Nm pada model terdahulu). Kedua-dua model ini turut didatangkan dengan pacuan semua-roda xDrive dan transmisi automatik lapan-kelajuan seperti sebelum ini.

Model 340i yang dipadankan dengan enjin baharu juga sama dengan model 3 sedan yang dilancarkan pada tahun lalu. Sementara enjin 330i dan empat-silinder belum pernah dipadankan pada mana-mana model sedan mahu pun wagon (atau pun dari model 4 Series).

Sebagai tambahan, 3 Series GT 2017 ini juga menerima suntikan baharu bagi imejnya, termasuk menampilkan lampu utama, lampu belakang, lampu nyalaan siang dan lampu kabus yang kesemuanya dari unit LED baharu. Di samping itu, ia juga diterapkan dengan kekemasan krom sebagai standard dan juga padanan rekaan bampar belakang baharu.

Bagi kabinnya, ia juga diserikan dengan kekemasan krom dan direka dengan imej yang lebih mewah. Kedua-dua model juga menerima sistem hiburan iDrive 5.0 terkini termasuk pilihan navigasi.

Pembeli juga bakal ditawarkan dengan pilihan pakej termasuk Luxury, M Sport, Lighting dan Cold Weather.

GALERI: BMW 340i GT M Sport Estorilblau

GALERI: BMW 330i GT Luxury Arktikgrau

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required