Subaru perkenal BRZ Series.Yellow edisi terhad – hanya 500 unit, pilihan transmisi manual sahaja

17BRZ_Series.Yellow-exterior-e1465789352350_BM

Subaru Amerika telah mendedahkan Subaru BRZ Series.Yellow 2017 edisi terhad, dihasilkan dari versi facelift kereta sport dua pintu berkenaan yang baharu sahaja diperkenalkan sebelum ini. Hanya 500 unit diproduksi, yang kesemuanya diasaskan dari model Limited versi transmisi manual.

Sesuai dengan namanya, Series.Yellow menerima warna badan keseluruhan kuning cerah digandingkan bersama lencana Subaru dan BRZ serta cermin sisi berwarna hitam. Ia turut dipadankan dengan roda aloi 17-inci kemasan hitam. Performance Package yang disertakan bersama model Limited turut diberikan kepada Series.Yellow sebagai ciri standard.

Bahagian dalaman BRZ Series.Yellow pula menerima upholstery balutan Alcantara pada beberapa bahagian termasuk pada tempat duduk. Seperti juga pada bahagian luaran, ia turut menerima gandingan warna kuning pada serlahan jahitan benang, kemasan pada tempat duduk dan juga sulaman logo BRZ pada perehat belakang tempat duduk.

17BRZ_Series.Yellow-interior_BM

Pakej tersebut terdiri dari tingkat-taraf pada sistem brek BRZ ini dengan menampilkan angkup brek hadapan empat silinder beserta cakera brek dari Brembo dan angkup brek dua silinder pada bahagian belakang. Penyerap hentak berprestasi tinggi dari Sachs turut dipadankan untuk memberikan pengendalian dan kestabilan yang lebih baik.

Selain dari itu, sistem mekanikal lain pada BRZ masih lagi kekal tanpa apa-apa perubahan. Ia masih dijana oleh enjin 2.0 liter boxer empat silinder tanpa induksi paksaan dengan sistem pancitan bahan api terus D-4S berkuasa 205 hp/214 Nm. Kesemua kuasa dialirkan ke gandar belakang yang dilengkapi LSD dari jenis Torsen menerusi kotak gear enam-kelajuan manual.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required