SPYSHOT: Nissan Serena generasi seterusnya dilihat sedang diuji – bahagian dalaman turut didedahkan

Spy-Shots of Cars This image has been optimized for a calibrated screen with a Gamma of 2.2 and a colour temperature of 6500°K

Spy-Shots of Cars
This image has been optimized for a calibrated screen with a Gamma of 2.2 and a colour temperature of 6500°K

Nissan Serena generasi berikutnya dilihat diuji diatas jalan raya. Ujian kali ini nampaknya Nissan sedang menguji MPV tersebut dalam keadaan panas berbanding sebelum ini ia dilihat diuji dalam cuaca sejuk dan bersalji.

Rekaan keseluruhan Serena yang menampilkan konsep Van masih lagi dilihat pada model generasi baharu ini walaupun dilitupi pelekat penyamaran pada keseluruhan badan. Bahagian hadapan menyaksikan ia dilengkapi dengan gril satu bar, berbanding sebelum ini dilihat menggunakan gril dua bar. Walau bagaimanapun, unit yang menggunakan gril dua bar tersebut dilihat diuji bersama dengan unit baharu ini, mungkin kedua-duanya merupakan varian yang berbeza.

Perbezaan turut dilihat pada gril bahagian bawah pada bampar dimana unit yang mendahului menerima gril pelbagai jalur dan unit di belakang menerima gril bawah dengan hanya satu bar merentanginya. Kedua-duanya dilengkapi dengan sepasang lampu hadapan baharu bersama hud hadapan yang direka semula untuk disesuaikan dengan bentuk lampu. Lampu belakang juga telah ditukar dengan sepasang unit yang lebih besar.

Bahagian dalaman Serena ini juga didedahkan buat pertama kali. Seperti yang boleh dilihat, keseluruhan bentangan papan pemuka telah diberi sentuhan semula. Bahagian atas papan pemuka kini direka lebih panjang tetapi dilengkapi dengan paparan instrumen baharu yang lebih pendek, diikuti dengan upholstery balutan kulit yang bakal memberikan sentuhan yang lebih premium.

Liang penghawa dingin tengah kini mengapit unit infotainmen. Bahagian tengah papan pemuka juga diserlahkan dengan kemasan perak disekelilingnya dan turut menempatkan suis kawalan penghawa dingin, tuil penukar gear dan brek parkir elektronik.

Ia juga dilengkapi dengan roda stereng empat jejari rata dibawah, pelbagai fungsi baharu dan ruang storan yang direka semula di hadapannya. Butang penghidup enjin, pintu gelangsar belakang berkuasa dan mod pemanduan ‘Eco’ turut kelihatan. Ruang storan pada bahagian penumpang hadapan turut dibesarkan dan dilengkapi punca kuasa yang lebih mudah dicapai.

Perehat kepala turut kelihatan pada bahagian tengah antara tempat duduk pemandu dan penumpang, berkemungkinan Serena generasi berikutnya ini menawarkan tempat duduk ketiga pada bahagian hadapan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required