Mercedes Benz W213 E200 Avantgarde unit kumpulan terawal – RM386k, senarai ciri-ciri diubahsuai

W213 Mercedes-Benz E200 Avantgarde 1

Setelah dilancarkan minggu lalu dengan empat varian CBU, Mercedes-Benz Malaysia hari ini mengumumkan kumpulan pertama E 200 Avantgarde akan dijual dengan harga atas jalan tanpa insuran RM386,888, atau RM10,000 kurang dari harga yang diumumkan semasa pelancarannya (RM395,888).

Perbezaan harga ini kerana beberapa ciri yang pada senarai awal kini diubahsuai pada unit kumpulan terawal E 200. MBM menyatakan unit kumpulan terawal E 200 ini merupakan unit versi awalan, dan tidak mewakili sepenuhnya unit untuk pasaran besar-besaran, yang akan dilengkapi dengan semua ciri disenaraikan pada pelancarannya.

Pada bahagian dalaman, skrin lebar untuk kokpit tidak dilengkapi. Pada E 200 standard, dua skrin paparan bersaiz 12.3-inci – dengan resolusi 1,920 x 720 piksel – disatukan pada satu kluster instrumen.

Oleh itu, unit kumpulan terawal ini akan menerima paparan instrumen analog konvensional (seperti gambar diatas), dengan skrin berwarna 7-inci pada bahagian tengah papan pemuka. Unit infotainmen Audio 20 USB dengan kawalan pad sesentuh dan Garmin Map Pilot dihubungkan pada skrin tersebut.

Walaupun paparan skrin lebar tiada pada unit awalan ini, kamera 360-darjah telah ditambah. Ciri ini tiada pada model pasaran besar, di mana ia hanya akan dilengkapi dengan kamera undur standard.

Ciri lain kekal tidak berubah. Mercedes-Benz E 200 dikuasakan dengan enjin M 274 DE AL 2.0 liter empat silinder turbo berkuasa 181 hp pada takat 5,500 rpm dan tork maksima 300 Nm bermula 1,200 rpm hingga 4,000 rpm dan dipadankan dengan kotak gear automatik Sembilan kelajuan 9G-Tronic Mercedes beserta penukar gear.


Klik untuk besarkan

Antara ciri yang turut dibekalkan pada E 200 Avantgarde termasuk fungsi ECO start/stop, Dynamic Select dengan empat mod dan suspensi Agility Control dengan serapan hentakan boleh laras serta kerendahan 15 mm.

Bahagian luaran model ini pula dilengkapi dengan pakej penggayaan Avantgarde menampilkan gril dua bar, roda aloi lima jejari 18-inci (dengan tayar run-flat) dan lampu berprestasi tinggi LED. Pakej tersebut juga turut melibatkan bahagian dalaman yang menampilkan stereng pelbagai fungsi dibalut dengan kulit Nappa serta sistem penghawa dingin automatik.

GALERI: Mercedes-Benz E 200 Avantgarde

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required