Volkswagen akan singkirkan 40 model dari senarai portfolionya kerana kelembapan jualan – laporan

volkswagen logo wm

Menurut akhbar Jerman Handelsblatt, Volkswagen Group sedang merancang untuk menyingkirkan 40 model dari senarai portfolionya tidak lama lagi. Walau bagaimana pun, senarai penyingkiran model yang terlibat masih belum bersedia untuk diumumkan.

Menurut jurucakap syarikat pengeluar kenderaan terbabit, pihaknya masih sedang meneliti satu persatu model yang ada dalam portfolio mereka dan akan mengambil kira kepentingannya dalam pasaran.

Pada April lalu, Volkswagen dikatakan bakal menghentikan pengeluaran model Beetle mulai akhir tahun 2018, walau bagaimana pun perkhabaran tersebut masih dianggap sebagai gosip kerana tiada pengesahan dari Volkswagen setakat ini.

Tindakan Volkswagen untuk penyingkiran ini adalah untuk mengurangkan kos pengeluaran termasuk kerugian. Malah Volkswagen dikaatakan mahu menyelamatkan dana sebanyak $2.1 bilion ekoran kelembapan jualannya dalam pasaran global. Selain itu, ia juga adalah untuk menampung ganti rugi yang melibatkan kos yang sangat besar akibat skandal ‘Dieselgate’.

Sementara menantikan senarai penyingkiran tersebut, ada juga perkhabaran mengatakan beberapa model sedang dalam perancangan untuk diproduksi. Antaranya model Tiguan dan CrossBlue yang sedang menanti giliran untuk memasuki produksi. Selain itu, Volkswagen juga dikatakan sedang memperhebatkan rancangan pengeluaran bagi kenderaan elektrik (EV) dan hibrid apabila kebanyakan negara termasuk Jerman sendiri sedang merancang untuk menghentikan penggunaan kenderaan berenjin petrol dan diesel.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required