BMW Malaysia kemaskini model 4 Series Coupe dan Gran Coupe dengan enjin baharu – harga dari RM298k

New BMW 4 Series Malaysia official 4

BMW Malaysia secara rasminya memperkenalkan BMW 4 Series Coupe dan Gran Coupe yang dikemaskini dengan penawaran enjin baharu. Sejumlah lima varian ditawarkan, termasuk dua model M Sport, dan harga bermula dari RM297,800.

Seperti yang dinyatakan tadi, kemaskini dilakukan terhadap pilihan enjin. Kesemua varian kini menerima enjin petrol B48 2.0 liter aluminium empat silinder menampilkan teknologi turbo BMW TwinPower. Ia dipadankan dengan kotak gear dari ZF lapan-kelajuan automatik torque coverter. Kemaskini ini adalah sama seperti yang dilakukan pada model 3 Series LCI.

Untuk model asas 420i Coupe, enjin berkenaan berupaya menjana 184 hp dan tork maksima 270 Nm (tidak berubah seperti sebelum ini). Pecutan dari 0-100 km/j pula dapat dicapai dalam masa 7.5 saat sebelum mencapai kelajuan maksima 236 km/j. Bacaan kecekapan bahan api pula dicatatkan pada 5.5 liter untuk setiap 100 km, berdasarkan kitaran ujian EU.

Enjin pada model 430i Coupe yang menggantikan model 428i Coupe sebelum ini pula berupaya menjana 252 hp (naik 7 hp) dan tork maksima 350 Nm. Ini menjadikan pecutan 0-100 km/j lebih pantas 1.7 saat berbanding sebelum ini dan kelajuan maksima bertambah lagi 14 km/j. Angka kuasa kuda yang sama juga dicatatkan pada model 430i Gran Coupe, dengan pecutan 0-100 km/j dicatatkan 0.1 saat lebih perlahan berbanding model 430i Coupe.

New BMW 4 Series Malaysia official 5

420i Coupe dilengkapi dengan roda aloi 17-inci, upholsteri balutan kulit Dakota, kemasan Satin Silver Matte, roda stereng balutan kulit, skrin paparan 6.5 inci dengan sistem BMW Radio Professional, hubungan Bluetooth dan USB serta sistem pembesar suara HiFi.

Model 420i Coupe turut boleh dipilih dengan pakej Sport Line yang terdiri dari roda aloi jejari berkembar 18-inci, bar gril kidney kemasan hitam berkilat dan suspensi M Sport. Perubahan pada bahagian dalaman termasuk kemasan hitam berkilat digabungkan dengan elemen Coral Red, roda stereng sport balutan kulit lengkap dengan penukar gear serta tempat duduk sport.

Manakala untuk model 430i Coupe Sport pula, ia dilengkapi dengan pakej Sport Line sebagai ciri standard (dalaman dan luaran), dengan pakej M Sport ditawarkan sebagai pilihan opsyenal. Pakej M Sport terdiri dari roda aloi jejari berkembar 18-inci M Sport, suspensi M Sport adaptif dan pakej aerodinamik M.

Bahagian dalaman 430i Coupe menampilkan ciri seperti kemasan Aluminium Hexagon dengan serlahan Estoril Blue, roda stereng M balutan kulit lengkap dengan penukar gear, tempat duduk sport dan sistem kunci pintar Comfort Access BMW. Sebagai ciri tambahan, ia turut dilengkapi dengan sistem Navigation System Professional dan Connected Drive suite BMW (Panggilan Kecemasan Pintar, BMW Teleservice, Concierge Services dan Remote Services).

New BMW 4 Series Malaysia official 2

Akhir sekali, 430i Gran Coupe didatangkan secara standard dengan pakej M Sport. Model ini dilengkapi dengan ciri yang sama dengan 430i Coupe M Sport, dibezakan dengan sistem pembesar suara HiFi, di mana model ini dilengkapi dengan sistem bunyi surround Harman Kardon. Sistem infotaimen dan sistem sokongan lain adalah sama dengan sistem pada 430i Coupe M Sport.

Untuk harga, 420i Coupe dijual pada harga RM297,800, dan RM317,800 untuk model yang dilengkapi pakej Sport Line. Model 430i Coupe Sport dijual pada harga RM356,800, manakala untuk versi opsyenal M Sport, ia dijual pada harga RM386,800. Akhir sekali untuk model 430i Gran Coupe M Sport, ia dijual pada harga RM416,800.

Kesemua harga yang disebutkan adalah harga atas jalan tanpa insuran dan termasuk perlindungan waranti lima tahun dengan perbatuan tanpa had, program servis berkala percuma dan program waranti tayar 24-bulan BMW (hanya sah untuk tayar yang mendapat pengiktirafan star-mark BMW). Waranti tayar turut melindungi kos pemasangan serta timbangan semula tayar berkenaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required