Honda Malaysia kekurangan stok beg udara ganti

Honda-Airbag-Stock-Announcement

Honda Malaysia menerusi laman webnya telah pun membuat pengumuman, buat masa ini pihak mereka berhadapan dengan masalah kekurangan stok bagi beg udara ganti. Walau bagaimana pun, syarikat ini sedang berusaha untuk mengatasi sebarang kesulitan dan akan mewar-warkan perkembangan dari semasa ke semasa.

Buat setakat ini, Honda telah melakukan panggilan balik yang melibatkan jutaan kenderaannya di seluruh dunia berhubung dengan inflator beg udara. Sebanyak lebih 100 insiden yang membabitkan kecederaan dan 13 kes kematian telah dicatatkan berlaku di seluruh dunia ekoran beg udara buatan Takata ini.

Malah tiga kematian juga dilaporkan berlau di Malaysia, yang membabitkan Honda City dari generasi yang sama. Iaitu yang berlaku di Sabah yang melibatkan City tahun 2006 pada April, insiden kedua pula pada 1 Mei di Kedah (City 2003) dan terbaru di Kota Damansara pada 26 Jun lalu yang membabitkan perlanggaran kecik antara Honda City 2005 dengan sebuah Mercedes-Benz.

Takata-Honda-NSX

Kematian terbaru yang dilaporkan itu selepas Honda Malaysia membuat satu lagi panggilan balik yang melibatkan beg udara yang sama. Kali ini melibatkan 147,894 kenderaan dari lapan model, bagi menggantikan inflator beg udara hadapan. Sebelum ini, ia melibatkan beg udara bahagian pemandu.

Walau bagaimana pun, buat masa ini, kami masih belum mendapat sebarang pengesahan rasmi dari Honda Malaysia. Namun bagi pemilik kenderaan yang terpilih, anda digesa supaya segera menghubungi Honda Malaysia untuk pengesahan dan jangan berlengah sekiranya beg udara kenderaan anda perlu digantikan.

Kami akan melaporkan perkembangan terkini dari Honda Malaysia dari semasa ke semasa. Setakat ini, panggilan balik yang melibatkan beg udara buatan Takata turut membabitkan jenama lain termasuk Toyota, Nissan, Mitsubishi, Ferrari dan beberapa lagi. Sila baca artikel INI untuk mengetahui langkah-langkah yang perlu diambil sekiranya kenderaan juga terlibat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

 

Add a comment

required

required