Heico Sportiv tawar pakej peningkatan kuasa untuk model diesel Volvo S90 dan V90 – 258 hp, 519 Nm

heico-sportiv-tuning-package-for-the-volvo-s90-v90-e1468823054374-850x334_BM

Apabila berbicara tentang kuasa dan prestasi untuk Volvo S90, V90 dan XC90, seringkali ia dikaitkan dengan unit janakuasa paling bertenaga siri model berkenaan iaitu varian T8 Twin Engine. Walau bagaimanapun, Heico Sportiv – salah sebuah jenama penala yang dikaitkan terus dengan Volvo – hadir dengan pakej talaan peningkatan kuasa untuk model yang agak popular iaitu varian diesel.

Pakej talaan yang hanya melibatkan penukaran kotak komputer enjin dari Heico untuk enjin diesel D5 berkenaan mampu melonjakkan kuasa sehingga 258 hp dan tork maksima 519 Nm, mengekstrak 23 hp dan 39 Nm lebih dari kuasa asal. Karekteristik pada kuasa ini turut dihasilkan dari teknologi Power Pulse dari Volvo sendiri, yang menghasilkan kuasa pada tahap kelajuan enjin rendah untuk lebih kuasa pecutan dari kedudukan pegun.

Heico Sportiv walau bagaimanapun tidak menawarkan angka prestasi yang muktamad untuk peningkatan kuasa pada model diesel ini, tetapi mengatakan “peningkatan kuasa yang jelas pada kelajuan enjin di tahap pertengahan dan tinggi” boleh dijangkakan.

Pakej talaan ini dijual pada harga €2,425 (RM10,660) dan Heico Sportiv mengatakan pakej berkenaan tidak akan menjejaskan tahap emisi enjin dan juga jarak antara servis. Tambahan lagi, pakej ini turut diberikan perlindungan waranti selama 150,000 km, dan Heico turut bercadang untuk menawarkan pakej serupa bagi model Volvo D4, T5, T6 serta T8 pada masa akan datang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required