Pelan transformasi SPAD rangkumi penyelesaian isu Uber dan Grabcar akan dikemukakan tidak lama lagi

uber-x-car_BM

Isu berkaitan Uber dan Grabcar dijangka akan dapat diselasaikan dengan Pelan Transformasi Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) yang bakal dibentangkan tidak lama lagi, menurut laporan The Sun Daily.

Menurut Menteri di Jabatan Perdana Menteri Nancy Shukri berkata, pelan berkenaan yang turut merangkumi isu berkaitan Uber dan GrabCar bakal dibentangkan ke Kabinet tidak lama lagi.

“SPAD mempunyai pelan transformasinya sendiri dan akan dibentangkan ke Kabinet dalam tempoh dua minggu akan datang,” kata beliau kepada wartawan.

Nancy turut mengatakan pelan berkenaan turut diisi dengan maklumat yang diperolehi semasa bengkel meja bulat yang turut dihadiri oleh wakil dari persatuan-persatuan teksi.

Dalam perkembangan lain, Nancy turut mengesahkan pihaknya akan meneruskan kerjasama dengan Lembaga Perlesenan Kenderaan Perdagangan Sabah dan Sarawak di kedua-dua negeri terbabit.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required