Mitsubishi Lancer menerima wajah baharu di China?

2017-lancer-5-1_BM

Mitsubishi dilihat sedang membuat facelift yang agak drastik kepada model Lancer generasi sedia ada. Rekaan berkenaan mengadaptasi rekaan ‘Dynamic Shield’ Mitsubishi terkini seperti yang diserlahkan menerusi model-model Mitsubishi terkini seperti Outlander. Bahagian profil sisi walau bagaimanapun, menyerlahkan ia masih dibina berdasarkan platform Lancer GS sedia ada.

Bahagian dalaman turut menerima beberapa perubahan kecil, tetapi boleh dikatakan ia masih kelihatan seiras dengan bahagian dalam Lancer sedia ada. Maklumat yang kami terima, facelift baharu ini dibuat oleh rakan kongsi Mitsubishi di China eksklusif untuk pasaran berkenaan sahaja, dan tidak akan menembusi pasaran lain termasuk Malaysia.

Sebelum ini, Lancer versi facelift untuk pasaran global telah diperkenalkan di Amerika Syarikat pada Oktober 2015, manakala versi pemanduan sebelah kanan mula diperkenalkan di Australia pada Disember 2015.

Lancer generasi berikutnya berkemungkinan besar akan dibina berdasarkan platform segmen-C dari Nissan. Pembangunan berkenaan telah diumumkan pada lewat 2014, walau bagaimanapun pada pertengahan 2015, Mitsubishi mendakwa projek berkenaan masih lagi pada peringkat permulaan dan mereka mungkin akan membangunkan model baharu secara sendiri jika tiada perkembangan pada projek tersebut. Projek ini sudahpun diumumkan sebelum Nissan mengambil keputusan untuk mengambil alih Mitsubishi awal tahun ini

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required