Toyota Kuala Selangor kini berfungsi sebagai pusat 3S

Toyota_KualaSelangor2

UMW Toyota Motor Sdn Bhd (UMWT) telah membuka satu lagi pusat 3S di Selangor. Dikendalikan oleh Target Orion Corporation Sdn Bhd, pusat 3S tersebut terletak di Pekan Assam Jawa, Kuala Selangor, yang sebelum ini hanya berfungsi sebagai bilik pameran Toyota sahaja.

Dengan jumlah kos pelaburan hampir RM10 juta, bilik pameran yang sebelum ini beroperasi di Bangunan UMNO sejak 12 tahun lalu, juga di daerah tersebut, telah berpindah ke premis yang lebih besar pada tahun 2013. Malah kini, ia telah memperluaskan lagi fungsinya termasuk bagi perkhidmatan selepas jualan dan pusat servis.

Majlis pelancarannya telah disempurnakan oleh Timbalan Pengerusi UMWT, Akio Takeyama, Datuk Ismet Suka selaku Presiden UMWT dan Pengarah Target Orion Corporation Sdn Bhd, Dato’ Adam Khan Omar Khan serta Justin See Kok Wah.

“Kami sangat menghargai usaha yang dilakukan oleh pengedar bertauliah di dalam mengembangkan lagi perniagaan mereka bagi menawarkan perkhidmatan jualan dan selepas jualan untuk para pelanggan Toyota. Ini termasuklah Target Orion Corporation, antara rakan bisnes lama UMWT, sanggup melaburkan sejumlah kos yang besar untuk mengembangkan lagi perkhidmatan mereka ini,” ujar Takeyama.

Toyota Kuala Selangor terletak dalam bangunan dua tingkat yang berkeluasan 1.8 ekar, turut mempunyai bilik pameran yang mampu mempamerkan lima model Toyota serta pusa servis dengan 10 ruang penyelenggaran yang mampu menyelenggara 17 buah kenderaan sehari. Selain itu, ia turut menyediakan ruang lounge untuk para pelanggan di samping kaunter jualan alat ganti tulen Toyota.

Sehingga kini, UMWT telah mempunyai hampir 100 cawangan Toyota bertauliah yang memberikan perkhidmatan jualan dan selepas jualan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required