Lamborghini Huracan Avio dilancarkan di Hong Kong; 250 unit terhad, enjin 5.2L V10, 610hp

lamborghini-huracan-avio-launch-in-hong-kong-3

Selepas ditampilkan secara perdana di Geneva awal tahun ini, Lamborghini Huracan Avio kini telah pun dilancarkan oleh Lamboghini Hong Kong. Walau bagaimana pun, ia hanya ditawarkan untuk 250 unit terhad sahaja.

Jentera prestasi tinggi ini dijanakan oleh enjin 5.2 liter V10 yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 610 hp. Kuasa tersebut disalurkan ke kedua-dua gandar menerusi kotak gear klac-berkembar tujuh-kelajuan yang mampu memacu Huracan Avio ini dari 0-100 km/j dalam hanya 3.2 saat sebelum dipecut sehingga kelajuan maksimum 325 km/j.

Selain tiada perubahan daripada segi mekanikal, bahagian kabinnya juga tiada pembaharuan drastik. Melainkan ia dipadankan dengan material kulit berwarna hitam dengan Alcantara, menampilkan motif haksagon.

Lamboghini juga menawarkan program Ad Personal Customization untuk para pelanggannya memilih kekemasan dan warna yang diingini untuk bahagian kabinnya. Kesemua model juga didatangkan dengan logo “L63” sebagai menandakan “Lamborghini” dan 1963, iaitu tahun di mana Ferruccio Elio Arturo Lamborghini membangunkan syarikat ini.

Malah sebanyak lima warna baharu turut ditawarkan iaitu Grigio Falco, Verde Turbine (hijau), Grigio Nibbio (kelabu terang), Blu Grifo (biru), and Grigio Vulcano (kelabu gelap).

Lamborghini Hong Kong telah mula membuka tempahan bagi Huracan Avio ini dengan harga bermula HK$4.48 juta (termasuk cukai).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required