VIDEO: 8 perkara menarik tentang Honda Civic 2016

Honda Civic 2016 yang dilancarkan awal Jun lalu memiliki banyak ciri termaju yang menarik untuk ditawarkan. Ia tidak sekadar pengenalan semula model kenderaan segmen C yang sebelum ini agak ‘sejuk’, model berkenaan sebenarnya mampu menarik minat dan perhatian ramai, terutama dengan penggunaan enjin 1.5 liter VTEC Turbo.

Di dalam video ini, kami menggariskan lapan perkara menarik tentang Honda Civic 2016. Antaranya, kuasa yang dihasilan oleh varian 1.5 Turbo Premium (seperti yang ditampilkan dalam video ini) ialah 30 hp lebih berbanding varian dengan enjin 1.8L. Enjin memang lebih kecil kapasitinya, tapi kuasa yang dihasilkan adalah setara dengan kuasa dari enjin 2.4 liter.

Enjin berkenaan menghasilkan 171 hp dan 220Nm tork. Dalam masa sama, ia juga memberikan bacaan penggunaan minyak yang sangat jimat, iaitu pada kadar 17.2 km per liter. Selain itu, ruang barangan dibahagian belakang juga cukup luas; 519 liter.

Tonton video ringkas yang disediakan untuk maklumat lanjut tentang Honda Civic 2016, dan jangan lupa untuk kongsikan pautan ini.

Galeri Honda Civic 1.5 Turbo Premium 2016

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required