Infiniti Q60 sport coupe mula produksi di Tochigi

2017 Infiniti Q60

Infiniti telah mengesahkan model sport coupe Q60 telah pun memulakan produksinya di kilang pembuatan Infiniti yang terletak di Tochigi, Jepun.

Q60 dilengkapi dengan reka bentuk luaran yang ekspresif, dinamik dan prestasi yang mengagumkan dapat menambat perhatian orang ramai. Rekaan khas ini boleh menampilkan keunggulan prestasinya.

Kemajuan dalam teknologi pembuatan Infiniti yang terkemuka membolehkan pakar perekanya menghasilkan sudut tajam dan garis badan ketara yang merupakan ciri-ciri Q60. Barisan pengacuan dan pemasangannya telah banyak mengalami penambahbaikan, terutamanya dengan penggunaan teknologi tekan tera deep-body yang unik serta penggunaan perkakas jentara baharu untuk menghasilkan resin penutup but tersendiri.

2017 Infiniti Q60

Turut mengaplikasikan teknologi pertama di dunia di mana penutup but ini merupakan gabungan hibrid kulit resin pada rangka keluli. Selain itu, untuk meningkatkan lagi kawalan kualiti produk, sistem lampu baharu telah diperkenalkan dalam kerja-kerja proses pemeriksaan dan sistem kamera dan video juga digunakan dalam barisan pemasangan.

Bukan itu sahaja, kemudahan di Tochigi turut dipertingkatkan dengan membina bilik semburan cat khusus yang dipasang semata-mata untuk menghasilkan kemasan cat berwarna Dynamic Sandstone Red baharu Q60.

Q60 ditawarkan dengan dua pilihan enjin petrol iaitu 3.0 liter turbo-berkembar V6 dari unit penjana kuasa “VR” baharu, dan 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder daripada Mercedes-Benz.

2017 Infiniti Q60

Bagi enjin 3.0 liter turbo-berkembar V6, ia mampu menghasilkan dua puncak kuasa iaitu 300 hp pada 6,400 rpm dan tork 400 Nm antara 1,600 hingga 5,200 rpm, serta 400 hp pada 6,400 rpm dan tork 475 Nm dari 1,600 hingga 5,200 rpm.

Manakala enjin 2.0 liter turbo pula menawarkan kuasa sehingga 208 hp (5,500 rpm) dan tork 350 Nm (1,500 rpm). Kedua-dua enjin ini turut dipadankan dengan transmisi automatik tujuh-kelajuan dengan Adaptive Shift Control sebagai standard, sementara Intelligent All-Wheel Drive sebagai pilihan.

Bagi rekaannya, ia dilengkami dengan gril Infiniti yang diapit lampu utama yang lebih langsing dengan jaluran LED, dan lampu kabus bersama elemen krom berbentuk-L. Manakala lampu belakangnya mirip seperti yang dipamerkan pada model konsep, serta dipadankan dengan tip ekzos dengan bentuk yang lebih unik.

Untuk dalamannya pula, ia diberi pilihan sama ada material kulit berwarna putih atau merah, dengan kekemasan gentian kaca perak, aluminium atau kayuan. Selain itu, ia turut menampilkan sistem infotainmen InTuition dan sistem bunyi Bose dengan 13-speaker. Penebat Bunyi Aktif turut dipasang pada semua model Q60 bagi menyingkir bunyi enjin dan faktor luaran daripada memasuki ruang kabin.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required