GIIAS 2016: Honda HR-V Mugen di dalam pakej ‘sporty’

Honda_HR-V_Mugen-2

Selain Honda Jazz RS CVT Sepcial Edition yang ditampilkan sebelum ini, ruang pameran Honda di GIIAS 2016, Jakarta mempamerkan sebuah lagi model yang sama menarik, iaitu Honda HR-V Mugen. Ia dilancarkan oleh pengedarnya di sana, PT Honda Prospect Motor, dengan penggunaan kit aksesori Mugen asli.

Antara bahagian yang terlibat di dalam pakej Mugen ini ialah gril depan yang menempatkan logonya, spoiler bahagian bawah di depan, side skirt, spoiler bawah bahagian belakang, lambang Mugen pada bahagian cermin sisi, termasuk pelekat khasnya pada badan. Imej rangginya dilengkapkan dengan penggunaan rim aloi Mugen 17 inci.

Di Indonesia, pakej Mugen ini ditawarkan bagi dia varian; 1.5L E CVT dan yang paling tinggi, 1.8L Prestige. Tiga warna sebagai pilihan, iaitu Orchid Pearl, Rallye Red dan Crystal Black Pearl.

Varian Mugen ini di sana turut didatangkan dengan apa yang dikenali sebagai Premium Entertainment System (PES). Unit audio biasa digantikan dengan sistem AV dengan skrin lapan inci; dengan saiz yang lebih besar daripada set audio 2-DIN. Ia boleh disambung dengan capaian Bluetooth dan HDMI.

PES dengan kuasa 120 watt itu didatangkan dengan lapan pembesar suara dan menggunakan magnet neodymium dan pembesar belakang jenis co-axial (enam pembesar suara, 50 watt, magnet ferrite bagi sistem audio standard).

Honda HR-V Mugen dijual pada harga 326.4 juta Rupiah (RM100,587) bagi 1.5L manakala 398.8 juta Rupiah (RM122,784) bagi 1.8L. Bagaimana jika pakej yang sama ditawarkan oleh Honda Malaysia, adakah ia akan mendapat sambutan?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required