GIIAS 2016: Mercedes-AMG A45 dengan Elbaite Green

MercedesBenz_A45_Green-2

Mercedes-AMG A45 berwarna Elbaite Green turut dipertontonkan di Gaikindo Indonesia International Auto Show (GIIAS). Tiada perubahan yang dilakukan tetapi ternyata warna ini cukup menarik perhatian. Selain itu, ia juga hadir dengan warna biasa termasuk hitam, putih dan merah. Tetapi dengan adanya Elbaite Green, ia dianggap sebagai hero color bagi model ini.

Model hot hatch ini turut ditampilkan dengan AMG Aerodynamic Package dengan flics hadapan, wing belakang yang besar dan sirip di atas corong palsu pada bampar belakang. Malah ia turut didatangkan dengan Night Package berserta warna hitam gelap pada perumah cermin sisi, splitter hadapan, skirt sisi, kekemasan tingkap dan corong paip ekzos.

Selain tampil dengan elemen yang agresif, AMG A45 ini dilengkapi dengan enjin 2.0 liter M13 empat-silinder turbo yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 381 hp dan tork 475 Nm, iaitu lebih 21 hp/25 Nm berbanding sebelum ini. Ia turut dipadankan dengan kotak gear AMG Speedshift DCT tujuh-kelajuan dan 4Matic AWD yang dipertingkatkan. Ia turut membolehkan hot hatch dipacu dalam masa 4.2 saat.

Bagi pasaran Malaysia, model ini dijual pada harga atas jalan RM348,888 tanpa insurans. Jadi warna Elbaite Green ini adalah untuk semua pasaran.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required