GALERI: Honda City Edisi X – terhad 450 unit, DRL, tempat duduk separa kulit, logo X, harga RM86,100

Honda City X 02

Semalam Honda Malaysia telah memperkenalkan versi edisi terhad iaitu Honda City X, selain turut dilancarkan bersama Jazz X. Ia hanya ditawarkan dengan jumlah produksi yang terhad sahaja iaitu sebanyak 450 unit.

‘X’ yang membawa maksud ‘eXclusivity’ ini, turut menampilkan beberapa ciri yang dipertingkatkan bagi City X. Pada bahagian luarannya, ia kini dipadankan dengan lampu nyalaan siang (DRL) serta logo X di bahagian belakang iaitu bersebelahan dengan perkataan ‘City’.

Manakala bagi kabinnya pula, kini ia ditampilkan tempat duduk bersama balutan separa kulit dengan logo X serta dilengkapi tray dengan logo sama pada bahagian but belakangnya untuk memudahkan meletak barangan dengan kemas. Malahan ia turut menawarkan ruang but seluas 536 liter.

Bagi menjadikan ia memang istimewa, ia ditawarkan dengan dua warna sahaja iaitu Modern Steel Metallic dan Dark Ruby Red Pearl.

Seperti model City yang standard, City X ini turut dilengkapi enjin 1.5L SOHC i-VTEC yang digandingkan dengan sistem transmisi CVT, menggunakan pendekatan dan teknologi Honda Earth Dreams untuk pecutan yang lebih lancar dan cekap penggunaan bahan apinya.

Selebihnya, edisi terhad ini masih mengekalkan semua elemen yang sama dengan versi biasa, termasuklah bagi aspek keselamatannya, Bantuan Kestabilan Kenderaan (VSA), Bantuan Mula Mendaki (HSA) dan Isyarat Berhenti Kecemasan (ESS).

City X ini dijual pada harga atas jalan RM86,100 (termasuk insurans). Ia turut ditawarkan dengan pakej jaminan lima-tahun tanpa had perbatuan, tempoh servis dilanjutkan kepada 10,000 km serta enam servis buruh percuma yang diselang-seli bersama servis berbayar sehingga 100,000 km.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required