Perkhidmatan ETS KL – Butterworth – KL akan ditambah sempena Aidiladha dan cuti sekolah

ktm-ets-e1437532629460

Empat lagi perkhidmatan keretapi elektrik (ETS) untuk laluan Kuala Lumpur-Butterworth-Kuala Lumpur akan ditambah oleh Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) mulai esok hingga Ahad ini dan 16 hingga 18 Sept ini, menurut laporan Bernama.

Perkhidmatan tambahan ini bagi menampung jangkaan warga kota pulang ke kampung sempena perayaan Aidiladha pada Isnin, sambutan Hari Malaysia pada 16 Sept serta cuti sekolah bermula Sabtu ini hingga 18 Sept ini.

Empat perkhidmatan ETS sedia ada yang kini hanya beroperasi pada hari Jumaat, Sabtu dan Ahad, akan beroperaasi setiap hari mulai esok hingga 18 Sept ini, jelas KTMB dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam.

Menurut kenyataan berkenaan lagi, sepanjang tempoh berkenaan, sebanyak 40 perkhidmatan ETS akan beroperasi setiap Isnin hingga Khamis dan 44 perkhidmatan akan beroperasi pada Jumaat, Sabtu dan Ahad. Tiket perjalanan boleh dibeli mulai semalam dan KTMB menggalakan orang ramai untuk menggunakan perkhidmatan tren bagi mengelak kesesakan lalu lintas di samping menjimatkan masa dan belanja.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required