Continental Tyres lancar produk Generation 6 baharu – ditawarkan dua varian, sasar pasaran Asia Pasifik

conti_7

Continental Tyres telah melancarkan produk Generation 6 baharu di peringkat Asia Pasifik, yang berlangsung di Zhejiang, China, semalam.

Memperkenalkan dua produk baharu iaitu UltraContact UC6 dan ComfortContact CC6, ia direka khas untuk negara Asia Pasifik. Malah kedua-dua produk berkenaan turut direka berasaskan keperluan dan tabiat pemandu kenderaan di rantau ini.

Bagi UltraContact UC6, ia berkeupayaan mempertingkatkan keseimbangan pemanduan tidak kira prestasi. Ia direka dengan teknologi Jerman dengan rekaan jaluran yang penuh inovasi, turut berkemampuan memberikan pengendalian yang unggul dan sempurna untuk semua prestasi.

Selain itu, ia juga diyakini daripada segi tahap keselamatan termasuk penggunaan di permukaan jalan yang basah. Sebagai tambahan, ia juga ditampilkan dengan Paten Potongan Berlian yang membantu memberikan kesan ‘olengan’ bagi memantapkan lagi penguasaan brek pada jarak pendek. Sudut potongan serong pula mampu memastikan lapisan air berfungsi dengan sempurna pada permukaan jalan yang basah, di samping mengoptimakan lagi penguasaan brek yang lebih ekstrem pada jarak pendek.

Malahan teknologi Adaptive Diamond Blend Compound yang turut disertakan menghasilkan kombinasi cengkaman dan perbatuan, kerana ia mengandungi polimer cengkaman rantaian-pendek dan polimer perbatuan rantaian-panjang. Ia mampu memberikan tahap cengkaman yang lebih padu ketika kenderaan dipandu di selekoh dan dibrek, selain memberikan lebih perbatuan di dalam penggunaannya.

Bukan itu sahaja, ia juga dikurangkan tahap bunyi bisingnya dengan memperkenalkan Noise Breakers 2.0, iaitu modul yang dipertingkatkan daripada konsep Noise Breaker bagi mengurangkan bunyi bising.

UltraContact UC6 ditawarkan untuk rim berdiameter dari 15- hingga 19-inci, bagi penggunaan barisan model kenderaan penumpang yang lebih bervariasi.

conti_8

Manakala untuk ComfortContact CC6 pula, ia mampu memberikan pilihan kepada para pemandu yang inginkan keselesaan yang lebih unggul di sepanjang pemanduan. Tahap kebisingannya juga telah direndahkan dengan diposisikan ‘inner shoulder’ pada paten tayar dengan Harmonic Comfort Chambers, berasaskan falsafah “Helmholtz resonator” bagi menyingkirkan bunyi bising yang terhasil akibat pergeseran dengan permukaan jalan.

Selain itu, ia turut menampilkan “Whisper Compound” iaitu polimer yang mampu menyesuaikannya pada permukaan jalan yang kasar, hasilnya berkeupayaan mengurangkan getaran pada bunyi tayar.

Bukan itu sahaja, ia juga mampu menyerap kesan hentakan pada permukaan jalan selain memberikan kesan penyerap yang lebih optimum bagi mempertingkatkan keselesaan olengan. Malah ia jug mampu memberikan prestasi perbatuan yang lebih tinggi.

Tayar jenis ini ditawarkan dengan saiz rim yang juga meluas iaitu di antara 14- hingga 18-inci.

conti_1

Menurut ahli lembaga pengarah Jabatan tayar Continental, Nikolai Setzer, “Kami melihat rantau Asia Pasifik ini memiliki potensi pasaran yang sangat besar dan mampu memperkembangkan lagi produk kami. Dengan menawarkan teknologi Jerman, pelancaran Generation 6 ini dilihat sebagai batu loncatan bagi kami untuk menguasai pasaran di rantau ini, sesuai dengan ‘Visi 2025’ kami.”

Katanya lagi, sejumlah kos perlaburan yang tinggi telah dilakukan bagi peringkat kajian dan pembangunan untuk produk syarikat ini. Malahan bagi produk Generation 6 sendiri yang menepati standard global, ia telah melakukan pelbagai ujian sebelum dilancarkan.

“Continental Tyres berkeyakinan yang tinggi untuk mengekalkan momentum positif di rantau Asia Pasifik menerusi inovasi dan pembangunan yang berterusan di pasaran. Malah kami teruja untuk mengembangkan lagi portfolio produk untuk pengongsian pasaran di rantau ini, sekali gus memenuhi keperluan dan permintaan para pengguna,” ujarnya lagi.

Walau bagaimana pun, Continental Tyres tidak mendedahkan harga bagi produk yang baru dilancarkan ini. Namun, kebarangkalian ia akan turut dilancarkan di pasaran Malaysia tidak lama lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

 

Add a comment

required

required