DRB-Hicom taja wira paralimpik negara tunai umrah

malaysia-rio-paralympics

DRB-HICOM Berhad telah mengumumkan akan menaja atlet negara yang memenangi pingat emas di sukan Paralimpik Rio 2016 menunaikan umrah bersama ibu bapa masing-masing. Menurut Pengarah Urusan Kumpulan DRB-HICOM, Datuk Seri Syed Faisal Albar, dengan keazaman dan keberanian para atlet terbabit, Malaysia (setakat ini) telah berjaya merangkul tiga pingat emas.

“Kami semua berbangga dengan pengorbanan dan kesungguhan yang mereka pamerkan. Malah tidak terlintas di fikiran, lagu Negaraku akan berkumandang di pentas temasya sukan terunggul dunia ini. Dan dengan itu DRB-HICOM berbesar hati menghadiahkan hero kita untuk mengerjakan umrah bersama ibu bapa masing-masing,” ujar Syed Faisal.

Atlet paramimpik tersebut ialah jaguh pecut Mohamad Ridzuan Mohamad Puzi, Muhammad Ziyad Zolkefli yang memenangi acara lontar peluru dan Abdul Latif Romly yang berjaya memecah rekod dunia sebanyak tiga kali dalam acara lompat jauh, laporan News Strait Times.

Bukan setakat tajaan dari DRB-Hicom sahaja, dua hari lalu, Naza Corporation Holdings turut mengumumkan ganjaran buat atlet terbabit iaitu Kia Sportage serba baharu dan kediaman suite bernilai RM350k di Seri Kembangan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required