SPYSHOT: SUV baharu Nissan dari asas yang sama dengan Navara NP300 makin menghampiri produksi?

nissan-suv-3-850x479

Penampilan SUV baharu Nissan yang menggunakan platform yang sama dengan trak pikap Navarra muncul lagi. Ia disifatkan bakal menjadi versi terakhir sebelum dikeluarkan sebagai produk akhir nanti. SUV berasaskan Navara NP300 ini sebelum ini sudah pernah dilihat sedang diuji.

Walaupun dengan samaran yang ketara, nampak jelas bahawa SUV berkenaan akan menerapkan reka bentuk yang sama sekali berlainan berbanding versi trak pikapnya. Bahagian depan nampak lebih tirus, dengan lampu utama yang bertambah lebar yang digandingkan dengan gril V-Motion, menjadikan wajah depannya lebih mirip kepada barisan SUV Nisssan seperti X-Trail dan Pathfinder.

nissan-suv-8-850x531

Garis bumbung dan badannya dilanjutkan hingga ke belakang untuk menjadi sebuah SUV yang lebih aerodinamik. Lampu belakang dengan bentuk L pula seperti menghampiri pendekatan reka bentuk yang sama seperti yang pernah dilihat pada Toyota Fortuner.

Berkemungkinan besar SUV baharu ini akan menggunakan kelengkapan mekanikal yang sama dengan Navara – trak pikap berkenaan menggunakan suspensi multi-link bahagian belakang yang kerap digunakan pada SUV yang menggunakan platform trak pikap – barisan enjinnya juga dijangka akan menggunakan ‘jantung’ yang sama. Ini termasuk enjin diesel 2.3 liter turbo berkembar, 2.5 liter turbodiesel serta 2.5 liter biasa janaan petrol.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required