Pelajar berumur 22 tahun jadi pemilik pertama Proton Saga 2016 – disampaikan YB Khairy Jamaluddin

proton-saga-2016-winner-bm-1

Satu kejutan dibuat oleh Menteri Belia dan Sukan, Yang Berhormat Khairy Jamaluddin semasa hari pelancaran Proton Saga 2016 di Setia Alam sebentar tadi. Pada mulanya, ia sekadar ucapan biasa yang dilakukan oleh Khairy, tetapi tiba-tiba beliau memanggil seorang pelajar yang lahir pada bulan September.

Aliya Raidah Binti Abdul Malek, naik ke atas pentas dan mula menjawab soalan Khairy. Akhirnya, beliau dihadiahkan beg Proton dan dibenar meninggalkan pentas. Apabila sudah sampai di bawah, Aliya dipanggil semula dan terperanjat apabila Khairy memberitahu beliau akan menerima sebuah Proton Saga 2016. Kunci kemudiannya dikeluarkan oleh Khairy dari dalam poketnya dan diserahkan kepada Aliya.

Ini sekaligus menjadikan Aliya yang merupakan seorang pelajar jurusan Pembangunan Sumber Manusia pemilik pertama Proton Saga 2016. Baca berita pelancaran Proton Saga 2016 di sini. Ia ditawarkan kepada umum pada harga bermula RM36,800.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required