Ducati SuperSport dan SuperSport S 2017 diperkenal – untuk kegunaan harian, guna enjin 937 cc Hyperstrada

9-intermot-2016-press-conference_04-850x589bm

Ducati secara rasminya telah memperkenalkan dua buah motosikal yang dibangunkan untuk kegunaan harian tetapi mempunyai karekter sports iaitu SuperSport dan SuperSport S 2017. Ia cukup berkuasa tetapi mudah dikawal dan selesa.

Enjin yang digunakan pada model ini diambil daripada Hyperstrada iaitu unit Testastretta 11-degree dan ditala untuk mendapatkan 113 hp. Walaubagaimanapun, SuperSports mempunyai tork yang boleh didapati pada kadar rpm lebih rendah dan nisbah gear final drive dijadikan lebih panjang.

Ducati Safety Pack didatangkan standard pada SuperSports dan ini termasuk sistem brek ABS Bosch dan kawalan cengkaman yang boleh diubah mengikut mod tunggangan sama ada Sport, Touring atau Urban.

Selain tunggangan harian, Ducati juga ingin menjadikan SuperSport mesra jelajah, jadi, kedudukan tunggangannya dijadikan selesa dengan pemegang yang tidak terlalu rendah dan penghadang angin hadapan boleh dilaras kepada beberapa kedudukan (jarak perubahan sehingga 50mm). Tangki minyak pula boleh menampung 16 liter dan ini boleh membawa SuperSport ke jarak sehingga 200 km.

Terdapat dua varian yang ditawarkan untuk SuperSports – asas dan SuperSport S. Varian SuperSports asas menggunakan fork Marzocchi 41 mm dan penyerap Sachs di belakang tetapi bagi varian SuperSports S, ia dinaik taraf dengan suspensi Ohlins boleh laras sepenuhnya di hadapan dan belakang, quickshifter untuk penukaran gear naik dan turun, serta penutup bagi tempat duduk penumpang.

Barangan standard lain yang ada pada SuperSports adalah sistem brek Brembo – cakera 320 mm dan angkup M4.32 di hadapan, skrin informasi TFT, lampu siang LED dan soket USB di bawah tempat duduk yang kalis air.

Selain itu, Ducati juga menawarkan pelbagai aksesori tambahan lain untuk SuperSports seperti ekzos Akrapovic, damper stereng Ohlins, penghadang tangan, lampu penunjuk arah LED, modul Bluetooth untuk sistem multimedia dan pelbagai barangan gentian karbon.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required