GrabCar umum kadar tambang baharu di Lembah Klang, bermula tengah malam ini – kini RM1.10 per km

NPL new fare

Aplikasi perkongsian kenderaan atas talian, GrabCar hari ini mengumumkan kadar baharu bagi perkhidmatannya; penurunan daripada RM1.30 per km kepada RM1.10 per km. Ini adalah sebahagian daripada pendekatan perkhidmatan itu untuk menawarkan pengalaman yang lebih baik kepda pelanggannya.

Kadar baharu itu adalah bagi perkihdmatan di Lembah Klang, dihujung minggu (sepanjang hari) dan hari bekerja di luar waktu puncak (sepanjang hari kecuali dari 6 pagi hingga 10 pagi dan 5 petang hingga 8 malam), bermula tengah malam ini.

“Dengan struktur kadar tambang baharu ini, Grab menyediakan perkhidmatan pengangkutan yang paling kompetetif dengan permintaan tinggi bagi kenderaan persendirian di Lembah Klang dengan menawarkan kadar tambah tetap yang lebih rendah, tetapi tahap perkhidmatan yang jauh lebih baik kepada pengguna,” jelas Ketua, Grab Malaysia, Jaygan Fu.

Struktur tambang baharu di Lembah Klang itu bertujuan membantu pengguna dan pemandu sekaligus. “Pelanggan boleh merancang perjalanan mereka dengan lebih baik untuk mengelak waktu kemuncak dan menikmati tambang yang lebih rendah ini. Tanpa bergantung kepada keadaan lalu lintas semasa, perjalanan yang lebih selesa pada kadar yang lebih berpatutan adalah satu jaminan,” tambah beliau.

Sebagai contoh, perlajanan dari Bangsar ke KLCC kini hanya RM11. Jika dibandingkan dengan pesaingnya, ia mungkin mencecah antara RM12 dan RM17, seperti dinyatakan oleh GrabCar. Langkah ini juga akan memberi manfaat kepada pemandu separuh masa yang berkerjaya dan cenderung untuk memandu pada waktu puncak (sebelum atau selepas waktu bekerja) dan membantu mereka untuk meraih pendapatan lebih.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required